De ce e ciocolata TOXICĂ pentru cei care suferă de cancer?
2324
sursa: eva.ro Persoanele care suferă de cancer și consumă ciocolată, biscuiți și pâine pot transforma boala pe care o au într-una și mai periculoasă, după cum sugerează noi cercetări. Însă de ce este ciocolata toxică pentru cei care suferă de boala secolului?
Un ingredient important regăsit în uleiul de palmier și în sute de produse alimentare stimulează producția unei proteine cunoscută sub numele de CD36. Proteina aceasta transformă și ciocolata într-un aliment interzis celor care suferă de cancer.
Experții sunt de părere că aceasta joacă un rol important în înrădăcinarea mai adâncă a tumorilor în organism și răspândirea acestora, ducând la metastaze. Această nouă descoperire ar putea să ajute la găsirea unor noi tratamente pentru a preveni expansiunea cancerului la nivelul organelor vitale.
De ce ar trebui să evite ciocolata persoanele care suferă de cancer?
Cercetătorii spanioli au descoperit prezența acestei proteine în membranele celulelor tumorale prelevate de la pacienții cu cancer avansat de gură, de piele, ovarian, la plămâni, vezică și sân. Aceștia au concluzionat faptul că grăsimile din dieta normală stimulează producția proteinei CD36, permițându-le celulelor canceroase să se răspândească în tot organismul. Pentru a-și confirma bănuielile, au injectat șoareci de laborator cu celule canceroase de la oameni și i-au hrănit pe aceștia în baza unei diete cu un conținut scăzut de grăsimi, respectiv o dietă bogată în grăsimi. Toate animalele al căror cancer a fost expus la CD36 din grăsimi au dezvoltat metastaze.
În ceea ce privește animalele care au continuat o dietă cu un conținut scăzut de grăsimi, doar jumătate dintre acestea au dezvoltat metastaze, după cum a aflat Institutul de Cercetare din Barcelona.
Cercetările ulterioare au arătat că blocarea proteinei cu anticorpi previne complet formarea metastazelor la șoarecii de laborator. În cazul șoarecilor la care cancerul se răspândise deja, progresul bolii a fost oprit într-o proporție de 20%. Conducătorul cercetărilor, profesorul Salvador Benitah, a declarat că la șoarecii cărora le-au fost transmise celulele tumorale umane a existat o legătură puternică între consumul de grăsimi și creșterea potențialului metastatic, din cauza prezenței proteinei CD36 în organismul cobailor.
Este nevoie de mai multe studii pentru a confirma această corelație, mai ales pentru că în multe țări din lume este înregistrată o creștere alarmantă a consumului de grăsimi saturate și zahăr. Grăsimile sunt necesare pentru funcționarea normală a organismului, însă aportul necontrolat al acestora poate avea un efect negativ asupra sănătății, așa cum este deja demonstrat în cazul unor tumori precum cancerul de colon.
Sursa: eva.ro
31.01.2019
10:02
3830
Descoperire uriașă // Leacul pentru cancer ar putea fi disponibil în 2020
23.01.2019
18:30
3146
NEAȘTEPTAT // Drama femeii care s-a oferit șă-și ajute soțul bolnav
21.01.2019
14:02
6483
Bebelușul, născut cu o limbă uriașă, avea și o formă rară de cancer
18.01.2019
18:04
4023
O simplă durere de burtă a unei fetițe, s-a transformat în tragedie pentru familie
17.01.2019
15:02
3039
Motivul pentru care unei femei i s-a interzis sa intre în cazino
15.01.2019
11:03
6000
S-a vindecat de cancer folosind ulei de canabis
18.12.2018
09:02
2590
Johnson&Johnson ştia de ani de zile că pudra sa ne „îmbolnăvește” dar insistă că nu e periculoasă
17.12.2018
18:05
4584
Povestea femeii care s-a PRĂBUȘIT și a RENĂSCUT din propria cenușă. Cele TREI lucruri care ne controlează viața
20.11.2018
18:30
3054
REȚETĂ // Tort de ciocolată cu avocado în loc de ouă și unt
20.11.2018
11:38
2454
DESCOPERIRE // Un nou test de sânge i-ar putea scuti pe pacienţii cu cancer de o chimioterapie inutilă
30.10.2018
19:40
7667
Un rus susține că a DESCOPERIT tratamentul pentru cancer. Care este rețeta
08.10.2018
17:03
2549
STUDII // Care este cea mai sănătoasă ciocolată?
10.06.2026
11:31
44
Noi proiecte pentru siguranța rutieră, discutate la Inspectoratul General al Poliției
10.06.2026
11:01
242
A abuzat sexual fiica concubinei sale de 14 ani și a fost condamnat definitiv la 9 ani de închisoare în nordul țării
10.06.2026
09:48
250
Bărbat din Chișinău, 7 ani de închisoare pentru furt cu implicarea unui minor și deținere de droguri
10.06.2026
09:48
258
Delegatie MIDR la Paris și Bruxelles pentru preluarea modelelor europene de tramvai și transport urban modern
10.06.2026
09:24
312
Și-a apărat mama, dar a depășit legitima apărare: 9 ani de închisoare pentru bărbatul care l-a omorât pe concubinul ei
10.06.2026
08:38
384
Horoscopul zilei 10.06.2026
09.06.2026
20:40
605
Miercuri, 10 iunie 2026: timp mai cald și cer în mare parte senin în Republica Moldova
09.06.2026
19:10
629
Școala din Bălțata, model de eficiență energetică: încălzire cu pelete, confort sporit și facturi de patru ori mai mici
710
Vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Chiveri, discută la Chișinău cu senatori francezi despre reintegrare, securitate regională și sprijinul Parisului pentru parcursul european al Republicii Moldova
09.06.2026
17:51
671
EcoVoucher impulsionează reciclarea: peste 300 de tone de frigidere și mașini de spălat vechi, colectate în Moldova
09.06.2026
16:50
716
Ministerul Energiei testează prin exercițiu „Table Top” reacția instituțiilor în crize de aprovizionare cu gaze naturale
09.06.2026
11:01
784
Chișinăul devine centru regional pentru sportul de masă: training internațional ACT RISE unește specialiști din Moldova, România și Ucraina
09.06.2026
08:50
919
MAIA își prezintă în Consiliul Economic planul de integrare europeană a agriculturii și sistemele digitale pentru gestionarea plăților către fermieri
09.06.2026
08:00
832
Horoscopul zilei 09.06.2026
08.06.2026
23:10
1027
Alibaba, Baidu, BYD și Unitree, trecute de Pentagon pe lista companiilor care sprijină armata chineză
08.06.2026
20:57
923
Vreme plăcută și stabilă în Republica Moldova, marți, 09.06.2026
1044
Platforma „Clusters Meet Clusters” lansează cooperarea națională a celor 21 de clustere economice din Republica Moldova
08.06.2026
15:33
1197
Profesorii de română din școlile minorităților naționale, trimiși la perfecționare în centre universitare din România
08.06.2026
15:09
1026
Bătălie pentru robotaxiuri la Londra: Uber mizează pe Wayve, în timp ce Waymo își extinde testele autonome în capitala britanică
08.06.2026
13:38
1170
Eugeniu Osmochescu promovează la Riga investițiile și integrarea europeană a Republicii Moldova la reuniunea anuală a BERD
1090
Poliția Națională și Ambasada României își reafirmă parteneriatul la finalul mandatului atașatului de afaceri interne
08.06.2026
10:28
1094
Polițiști cu experiență în misiuni internaționale, dialog deschis despre participarea echilibrată a femeilor și bărbaților în operațiuni de pace
08.06.2026
10:06
1053
Vinificatorii moldoveni, palmares impresionant la VINARIUM 2026: 80 de medalii pentru Vinul Moldovei
08.06.2026
09:36
1120
Ministra Agriculturii Ludmila Catlabuga discută la Istanbul extinderea cooperării agroalimentare dintre Moldova și Turcia
08.06.2026
09:34
1204
Ludmila Catlabuga, la Zero Waste Forum de la Istanbul: infrastructura post-recoltare, prioritate pentru agricultura Moldovei
08.06.2026
08:45
880
Horoscopul zilei 08.06.2026
Noi proiecte pentru siguranța rutieră, discutate la Inspectoratul General al Poliției
A abuzat sexual fiica concubinei sale de 14 ani și a fost condamnat definitiv la 9 ani de închisoare în nordul țării
Bărbat din Chișinău, 7 ani de închisoare pentru furt cu implicarea unui minor și deținere de droguri
Delegatie MIDR la Paris și Bruxelles pentru preluarea modelelor europene de tramvai și transport urban modern
1 MDL
1 EUR
20.07
1 USD
17.35
1 RON
3.83
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39

Inapoi














