Stiri
„Tarifele actuale ale călătoriilor avia din Republica Moldova sunt mai mici decât în statele europene și chiar decât tarifele pe care le avem la aeroportul din Habarovsk și nu planificăm să le schimbăm”, susține Tatiana Semionov, directorul adjunct al companiei „Komaks” căreia i-a fost dat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău.
Potrivit Tatianei Semionov, tarifele pot fi schimbate doar cu acordul proprietarului, în acest caz al statului, și numai dacă apar premise în acest sens.
„Dacă va fi modernizată infrastructura, vor fi optimizate cheltuielile și participanții la traficul aerian vor fi de acord, atunci am putea vorbi despre micșorarea tarifelor. În acest context, pot să spun că aceste tarife nu vor fi majorate, deoarece tarifele sunt reglementate de proprietar, adică de stat, iar noi vom putea să majorăm aceste tarife doar cu acordul Guvernului, dar, iarăși, trebuie să prezentăm motivele”, a declarat Tatiana Semionov.
Planul de investiții privind modernizarea Aeroportului Chișinău va fi realizat în mai multe etape. Prima cuprinde perioada anilor 2013-2015 și prevede infuzii bănești de circa 45 de milioane de euro. Cu acești bani, investitorul intenționează să restabilească pista de aterizare/decolare, să lărgească terminalul și să dezvolte activitatea nonaviatică, adică închirierea spațiilor care aparțin aeroportului.
Tatiana Semionov a dat asigurări că angajații Aeroportului Chișinău își vor păstra locurile de muncă. Viceministrul Economiei, Tudor Copaci, s-a arătat convins că planul de investiții prezentat de compania concesionară va fi dus la bun sfârșit. „Noi am stabilit suma de un milion de euro pentru garanția de bună execuție, iar concesionarul a dorit ca această sumă să fie de 5 milioane de euro. Adică, în cazul în care fiecare etapă de investiții nu este realizată așa cum prevede contractul în termenii stabiliți, statul poate rezilia contractul și beneficia de banii depuși pentru garanție. Altceva este când compania va investi 50 de milioane de euro și nu va reuși să mărească numărul de pasageri. Ori umblăm la tarife, ori găsim altă soluție”, a precizat Copaci.
Menționăm că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dată în concesiune companiei „Komaks” care administrează aerogara din Habarovsk. La licitația de tip închis au fost invitate șapte companii. Potrivit autorităților, veniturile Aeroportului Internațional Chișinău au fost în 2011 de șapte milioane de lei, în 2012 - de 10-15 milioane de lei, iar datoriile sunt de 80 milioane de lei.
Virginia Nica
Concesionarul Aeroportului Internațional Chișinău: „Tarifele la călătoriile avia nu vor fi micșorate”
Social
06.09.2013
17:48
2375
Autor: Ziarul National
Potrivit Tatianei Semionov, tarifele pot fi schimbate doar cu acordul proprietarului, în acest caz al statului, și numai dacă apar premise în acest sens.
„Dacă va fi modernizată infrastructura, vor fi optimizate cheltuielile și participanții la traficul aerian vor fi de acord, atunci am putea vorbi despre micșorarea tarifelor. În acest context, pot să spun că aceste tarife nu vor fi majorate, deoarece tarifele sunt reglementate de proprietar, adică de stat, iar noi vom putea să majorăm aceste tarife doar cu acordul Guvernului, dar, iarăși, trebuie să prezentăm motivele”, a declarat Tatiana Semionov.
Planul de investiții privind modernizarea Aeroportului Chișinău va fi realizat în mai multe etape. Prima cuprinde perioada anilor 2013-2015 și prevede infuzii bănești de circa 45 de milioane de euro. Cu acești bani, investitorul intenționează să restabilească pista de aterizare/decolare, să lărgească terminalul și să dezvolte activitatea nonaviatică, adică închirierea spațiilor care aparțin aeroportului.
Tatiana Semionov a dat asigurări că angajații Aeroportului Chișinău își vor păstra locurile de muncă. Viceministrul Economiei, Tudor Copaci, s-a arătat convins că planul de investiții prezentat de compania concesionară va fi dus la bun sfârșit. „Noi am stabilit suma de un milion de euro pentru garanția de bună execuție, iar concesionarul a dorit ca această sumă să fie de 5 milioane de euro. Adică, în cazul în care fiecare etapă de investiții nu este realizată așa cum prevede contractul în termenii stabiliți, statul poate rezilia contractul și beneficia de banii depuși pentru garanție. Altceva este când compania va investi 50 de milioane de euro și nu va reuși să mărească numărul de pasageri. Ori umblăm la tarife, ori găsim altă soluție”, a precizat Copaci.
Menționăm că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dată în concesiune companiei „Komaks” care administrează aerogara din Habarovsk. La licitația de tip închis au fost invitate șapte companii. Potrivit autorităților, veniturile Aeroportului Internațional Chișinău au fost în 2011 de șapte milioane de lei, în 2012 - de 10-15 milioane de lei, iar datoriile sunt de 80 milioane de lei.
Virginia Nica
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
28.12.2018
10:42
1616
VIDEO // Momentul în care Gigi Becali dă 10.000 de euro la colindători
08.11.2018
14:00
3208
Ce s-a ales de cel mai celebru bodyguard al României
05.02.2018
18:30
2043
Sumă fabuloasă pe care a transferat-o Gigi Becali în conturile călugărilor români de la Muntele Athos! Funcționării greci din bancă s-au SPERIAT când au văzut câți bani intră!
09.09.2017
17:01
4442
Ți-l amintești pe orfanul ÎNFIAT de Becali? Ce s-a ales de el după…
26.12.2013
10:05
2705
Două angajate ale unei Asociaţii de economii şi împrumut, condamnate pentru escrocherie
07.09.2013
15:56
3915
„Gândurile” preşedintelui CC, Alexandru Tănase, privind cazurile Aeroportului şi BEM
07.09.2013
09:35
2312
Filat despre cazul BEM şi despre Aeroport: „Acuzaţii absurde şi neîntemeiate”
07.09.2013
09:17
2293
Leberalii solicită şedinţă extraordinară în Parlament. Conducerea Legislativului: „După 26 septembrie”
05.09.2013
17:41
2285
Două moldovence au vrut să intre în țară cu pașapoarte false
04.09.2013
17:32
2027
Aeroportul Internațional Chișinău a fost dat în concesiune
29.08.2013
14:29
1547
Cetățeni cu acte false, reținuți pe Aeroportul Chișinău
Top stiri
23.04.2024
18:21
613
Noi tensiuni în Zona de Securitate: Militarii ruși din Transnistria, antrenamente pentru a „respinge atacurile”. Chișinăul: „Acțiuni provocatoare, contrare principiilor de pacificare și legislației R. Moldova”
23.04.2024
17:59
507
MĂRTURII despre foametea organizată de sovietici în Basarabia: „Sătenii mergeau prin sat ca niște umbre fantomatice. Deseori, se prăbușeau la pământ și rămâneau întinși pe jos. Mai târziu venea cineva din familie să-i ridice. Dacă venea…”
23.04.2024
17:23
470
Cerbi STOPAȚI la vamă. ANSA nu a admis pe teritoriul R. Moldova mai multe animale, deoarece agentul economic nu avea actele în regulă
23.04.2024
16:49
649
Rusia pune în pericol MII de zboruri civile. Incidentele ar fi avut loc inclusiv în R. Moldova
23.04.2024
14:38
788
Membrii legendarei formații de muzică rock „Bi-2” vor cetățenia R. Moldova. Aceștia sunt PERSECUTAȚI de autoritățile rusești, deoarece se opun deschis războiului declanșat de Putin împotriva Ucrainei
23.04.2024
13:56
1442
VIDEO // „Pobeda” lui Șor ar fi adus la Chișinău, cu avionul, peste 20 de milioane de lei: Banii, confiscați de oamenii legii la aeroport
Actualitate
Descoperă
Actualitate
Noi tensiuni în Zona de Securitate: Militarii ruși din Transnistria, antrenamente pentru a „respinge atacurile”. Chișinăul: „Acțiuni provocatoare, contrare principiilor de pacificare și legislației R. Moldova”
MĂRTURII despre foametea organizată de sovietici în Basarabia: „Sătenii mergeau prin sat ca niște umbre fantomatice. Deseori, se prăbușeau la pământ și rămâneau întinși pe jos. Mai târziu venea cineva din familie să-i ridice. Dacă venea…”
Cerbi STOPAȚI la vamă. ANSA nu a admis pe teritoriul R. Moldova mai multe animale, deoarece agentul economic nu avea actele în regulă
Rusia pune în pericol MII de zboruri civile. Incidentele ar fi avut loc inclusiv în R. Moldova
Punct de vedere NAȚIONAL
Meteo in Moldova