CEC clarifică: Campania „Moldova poate” poate continua fără aviz înaintea alegerilor


Guvernul poate transmite mesaje de interes public înainte de debutul perioadei electorale, fără a avea nevoie de avizul Comisiei Electorale Centrale. Aceasta a fost explicația lui Pavel Postica, vicepreședinte CEC, în legătură cu campania „Moldova poate”, finanțată din fonduri publice, potrivit IPN.
„Legea privind publicitatea precizează că autoritățile publice sunt în drept să difuzeze mesaje de interes public până la începutul perioadei electorale, fără a cere aprobarea CEC. Totuși, mesajele publice difuzate în timpul acestei perioade trebuie să obțină avizul Comisiei”, a afirmat Pavel Postica în timpul emisiunii Rezoomat de la Rlive TV. Vicepreședintele a subliniat că, în acest moment, nu a început perioada electorală, astfel că CEC nu are competența să avizeze mesajele transmise de autorități.
„Acum nu suntem în perioada electorală. Comisia Electorală Centrală, prin urmare, nu are niciun mijloc de influență și nu trebuie să aprobe nimic. Legea publicității, care include și reglementarea mesajelor de interes public, interzice promovarea realizărilor din bani publici”, a precizat Pavel Postica.
Vicepreședintele a adăugat că data exactă pentru începerea perioadei electorale nu a fost stabilită oficial, dar cel mai probabil aceasta va începe la mijlocul lunii următoare. „Conform programului calendaristic pus în consultare publică, perioada electorală debutează în data de 14 iulie”, a spus el.
Guvernul a lansat campania „Moldova poate”, pentru a-și prezenta proiectele și realizările din cei patru ani de guvernare ai Partidului Acțiune și Solidaritate. Costul campaniei e suportat de bugetul de stat și se ridică la aproximativ cinci milioane de lei.









































































