11:59:17 20.04.2024
Stiri

Calvin Klein: Istoria unui gigant al modei americane

Actualitate 12.07.2022 19:29 Vizualizări2687 Autor: Ziarul National
Calvin Klein: Istoria unui gigant al modei americane


Renumit, controversat și probabil prezent în garderobele întregii lumi, Calvin Klein a luat pe nepregătite universul modei. Admiri piesele, le achiziționezi, le porți, dar cunoști ce se află în spatele lor, care le este povestea?

„Am cunoscut persoane care nici nu știau că există un Calvin Klein; credeau că este doar numele unui produs”, spune la un moment dat Calvin Klein.

Cine este Calvin Klein?

Calvin Richard Klein este unul dintre cei mai relevanți designeri a căror activitate a debutat secolul trecut și al cărui brand continuă să rămână semnificativ și astăzi. Născut în New York, Klein a urmat cursurile Liceului de Artă și Design.

Pasiunea lui pentru lumea modei a luat contur încă din copilărie când bunica lui, croitoreasă de meserie, l-a învățat să coasă, să tighelească și să croiască. În timp ce alți copii de vârsta lui își petreceau timpul afară, practicând sporturi, Calvin prefera să schițeze.

La îndemnurile mamei lui, americanul, aflat în pragul maturității a studiat mai departe moda la Fashion Institute of Technology în New York, pe care nu l-a absolvit niciodată.

Cum a luat naștere brand-ul Calvin Klein?

După cinci ani de uceinicie la un atelier de paltoane și costume de pe Seventh Avenue, Calvin Klein a decis că a acumulat suficientă experiență pentru a-și porni propria afacere vestimentară.

Așa se face că, în anul 1968, la vârsta de 26 de ani, Klein a deschis primul său magazin de haine și paltoane, care avea să promoveze eticheta Calvin Klein. Eforturile i-au fost susținute de Barry Schwartz, prietenul său din copilărie, care între timp i-a devenit colaborator.

În urma a numeroase comenzi, dintre care prima în valoare de 50 de mii de dolari, și a unor recenzii favorabile în presă, brand-ul Calvin Klein s-a extins, făcând pași repezi spre ceea ce cunoaștem astăzi drept unul dintre giganții modei americane.

Prin ce se remarcă Calvin Klein?

Când auzi numele Calvin Klein, automat ți se duce gândul la logo-ul minimalist inconfundabil CK: litere mici de tipar, subțiri, fără serife și de obicei de culoare alb sau negru. Logo-ul nu este, însă, singurul element definitoriu pentru Calvin Klein.

Demn de menționat este stilul extrem de simplu, minimalist, care caracterizează fiecare piesă vestimentară a designerului. Paleta de culori se axează pe nuanțe neutre și pământii (alb, negru și gri, variații de marouri și ocruri), însă există și câteva excepții, constând în blocuri de culori puternice (roșu intens, albastru cobalt, portocaliu intens și altele asemenea).

Nu în ultimul rând, campaniile de promovare a brand-ului sunt legendare, de multe ori descrise ca fiind deplasate, provocatoare și stârnind controverse (nuditate, sexualitate, pornografie, prea mult libertinism și minori în ipostaze indecente sunt câteva dintre acuzațiile care au fost făcute împotriva campaniilor publicitare Calvin Klein). Cea mai cunoscută situație de acest tip este cea a reclamelor de televiziune ce o surprindeau pe Brooke Shields, pe atunci în vârstă de 15 ani, într-o pereche de jeans rostind o frază cu subînțeles („Știi ce se află între mine și ai mei Calvins? Nimic”.). Difuzarea filmării a fost interzisă de către posturile de televiziune.

Elle.ro


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md