Zuckerberg a dat LOVITURA cu noua platformă Facebook. Televiziunea e grav amenințată


La IBC Amsterdam, cel mai mare târg de tehnologie media din Europa, Facebook seamănă frică. Directorul de produs, Daniel Danker, vrea să sporească accesibilitatea şi bugetele de reclamă printr-o ofensivă video.
Puternica furtună care s-a abătut asupra Amsterdamului a afectat starea de spirit a participanţilor la ediţia IBC de anul acesta. Senzaţia s-ar putea să dăinuie şi după festivitatea de deschidere.
Directorul de produs de la Facebook, Daniel Danker, este unul dintre profesioniştii care seamănă frică în rândul tradiţionaliştilor. Din luna august, Facebook USA a inaugurat propria platformă pentru spectacole şi apariţii live: Facebook Watch - care îngustează mult plaja de acţiune a actorilor deja consacraţi. Posturile media tradiţionale trebuie deja să facă faţă concurenţei tot mai aprige venite din partea YouTube, Netflix şi Amazon. Şi nu mai este pentru nimeni un secret, că şi Apple va lansa în curând un produs propriu pe această nişă.
Ameninţarea este evidentă pentru producătorii TV: Facebook are peste două miliarde de utilizatori, din care peste un miliard accesează zilnic platforma sau vizitează cel puţin o dată pe lună unul din nenumăratele grupuri formate aici - informaţiile fiind furnizate chiar de gigantul american.
Puterea distribuirii de conţinut
Fără îndoială că cel mai de succes produs este reprezentat de clipurile video: "Patruzeci de procente din videourile accesate pe Facebook provin din distribuire, din share" a dezvăluit Danker. Mai ales în grupurile formate pe Facebook, videoclipurile sunt extrem de apreciate. Numeroasele live-videouri realizate în timpul uraganului Irma susţin aceste constatări. Concluzia lui Danker: "Filmările live sunt directe, autentice şi credibile. Ceea ce le şi garantează un succes atât de mare."
Facebook Watch mizează complet pe personalizare. Utilizatorului i se recomandă spectacole şi transmisiuni live pe baza accesărilor sale virtuale, dar şi a recomandărilor făcute de prieteni, familie sau membrii grupului din care face parte. Pentru toate acestea, Facebook foloseşte puterea algoritmilor. Indiferent de ce accesează prietenii, comentează sau recomandă - algoritmul nu ratează nimic.
Toate aceste date formează baza unui conţinut personalizat. Platforma urmăreşte de fapt identificarea a cât mai mulţi "prieteni Facebook" - indiferent unde se găsesc - şi motivarea lor pentru a consuma împreună produse video. Indiferent dacă se află în faţa unui Smartphone, a unei tablete, lângă un computer sau la un televizor smart. În locul televiziunii lineare, lumea se va aduna în jurul focului de tabără întreţinut de Facebook Watch. I-au cam trecut frisoanele pe unii reprezentanţi ai posturilor media, scrie capital.ro.









































































