Stiri

TOP alimente care CREEAZĂ dependenţă

Știri 14.10.2015 08:00 Vizualizări1821
TOP alimente care CREEAZĂ dependenţă sursa: mediafax.ro

Oamenii de ştiinţă de la Institutul Naţional pentru Dependenţa de Droguri din Statele Unite au arătat că anumite mâncăruri creează dependenţă şi determină un consum din ce în ce mai mare. Huffington Post a realizat un top al acestor alimente care dau dependenţă.

Tortul. Ratingul de dependenţă: 3.26

Tortul de ciocolată este consumat de majoritatea dintre noi. Un studiu chiar a susţinut că a mânca un mic dejun care este bogat în proteine şi glucide îi poate ajuta pe unii să piardă în greutate. Dar cei mai mulţi cercetători sunt de acord că tortul conţine, în general, o mulţime de zahăr şi grăsimi. O felie de tort de ciocolată cu glazură de ciocolată are 506 calorii şi 22 de grame de grăsime.

Băuturile carbogazoase. Ratingul de dependenţă: 3.29

Băuturile carbogazoase nu sunt tocmai un aliment, dar Huffington Post le include şi pe acestea în top.

Americanii consumă peste 6 linguri de zahăr pe zi, dintre care jumătate provin din băuturi dulci. Băuturile carbogazoase au fost, de asemenea, legate de obezitate, hipertensiune arterială şi chiar cancer. Pentru a evita riscurile, cel mai bine este să beţi apă.

Cheeseburger. Rată de dependenţă: 3.51

Cheeseburgerii sunt deosebit de gustoşi, dar conţin grăsimi saturate şi sodiu. Un cheeseburger Burger King are 270 de calorii, 12 grame de grăsime şi 630 mg de sare (aproape jumătate din doza zilnică recomandată de American Heart Association).

Cartofii prăjiţi. Rată de dependenţă: 3.60

Sunt crocanţi şi delicioşi, deci te fac să pofteşti la mai mulţi, dar alimentele prăjite în ulei, cum ar fi cartofii prăjiţi au fost asociaţi cu o substanţă potenţial dăunătoare numită acrilamidă. Această substanţă, conform FDA, a provocat anumite tipuri de cancer la animale. În timp ce oamenii de ştiinţă investighează în continuare această problemă, nutriţioniştii sugerează reducerea consumului de alimente prăjite. O porţie mare de cartofi prăjiţi de la McDonald's conţine 510 calorii şi 24 de grame de grăsime.

Îngheţata. Rată de dependenţă: 3.68

Faptul că este cremoasă îi atrage pe oameni să mănânce îngheţată. Dar acest lucru le şi dăunează. Îngheţata de obicei este compusă din smântână şi lapte, deci conţine niveluri ridicate de grăsimi saturate. Dacă mănânci îngheţată în mod regulat, poţi lua în greutate.

Prăjiturile. Rată de dependenţă: 3.71

Un studiu efectuat la Connecticut College pe şobolani a arătat că prăjiturile Oreo le dădeau acestora aceeaşi dependenţă ca şi cocaina. În ceea ce priveşte nutriţia, patru prăjituri cu ciocolată conţin 192 de calorii şi 10 grame de grăsime.

Chipsurile. Rată de dependenţă: 3.73

Chipsurile împart locul 2, la egalitate în privinţa dependenţei pe care o provoacă, cu ciocolata. O porţie de 30 de chipsuri conţine 320 de calorii şi 20 de grame de grăsime.

Chipsurile sunt „cel mai bun prieten” al unui pasionat de gustărele. Problema este că nimeni nu poate mânca doar unul.

Ciocolata. Rată de dependenţă: 3.73

Un studiu realizat la Universitatea Drexel a arătat că ciocolata le provoacă celor care o consumă aceeaşi plăcere pe care le-o provoacă drogurile consumatorilor. Un singur baton cu ciocolată conţine 210 calorii şi 13 grame de grăsime.

Pizza. Rată de dependenţă: 4.01

Pizza conduce în acest top. O felie de pizza conţine, în general, în jur de 300 de calorii şi aproximativ 10 grame de grăsime. Dacă adăugăm şi ingredientele din carne pe care le găsim în ea, vorbim de 360 de calorii şi până la 20 de grame de grăsime.

Sursa: mediafax.ro

Autor: Ziarul National
Top stiri
Horoscopul zilei 10.08.2026 10.08.2026 13:10 600 Horoscopul zilei 10.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.06 1 USD 17.40 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri