Platon dezvăluie când va apărea spotul de promovare a R. Moldova la „Euronews” și cât va costa publicitatea


Spotul publicitar care va promova imaginea R. Moldova în lume a fost modificat totalmente după ce societatea civilă a criticat dur producția prezentată în luna februarie de Agenția Turismului. Noul spot „Moldova, o aventură în necnoscut” urmează a fi lansat pe 4 august.
Cei care au reușit deja să vadă spotul au sărit cu laude, unii afirmând că este „prea bun pentru R. Moldova”. Între timp, s-au aflat și câteva detalii. Muzica de pe fundal aparține cunoscutului DJ moldovean Andrew Rayel. Cântecul se numește „Back to piano land".
Agenția Turismului a decis crearea a trei variante de spot: una pentru televiziune (are 30 de secunde), una pentru site-uri (50 de secunde) și un filmulț de șase minute care, de asemenea, va fi promovat pe internet. Noile producții nu au costat bani suplimentari, față de cele 148 de mii de lei cât urma să primească acea companie care a creat prima variantă lansată în luna februarie, catalogată drept „total neprofesionistă”.
„Suplimentar nu s-a cheltuit niciun ban public pentru a definitiva acest spot. În contractul pe care l-am încheiat cu acea companie era o clauză care stipula că Agenția acceptă spotul după ce sunt înlăturate toate neajunsurile”, a spus Platon într-o emisiune la „Moldavian Business Channel” (MBC).
Oficialul a precizat că spotul publicitar al R. Moldova, destinat pentru televiziuni, va fi prezentat oficial pe 26 septembrie, de Ziua Mondială a Turismului. Platon a dezvăluit că săptămâna trecută s-a întâlnit cu un reprezentatnt al postului de televiziune „Euronews” pentru a analiza condițiile de plasare a spotului la televiziune, chiar din această toamnă.
„Dacă va fi prezentat pe 26 septembrie, cred că începând cu octombrie până la 1 decembrie o să începem să promovăm acest spot la Euronews. Cu reducerea pe care ne-a făcut-o canalul respectiv, avem un buget de 25 de mii de euro pentru 80 de ieșiri pe post”, a precizat Platon.
Anterior, reprezentanții Agenției Turismului spuneau că spotul publicitar va ajunge și la televiziunile CNN, BBC, Travel Channel și National Geografic, care au costuri mult mai mari pentru publicitate. Campania de promovare a R. Moldova va fi desfășurată pe cele mai importante piețe țintă: Germania, Marea Britanie, Polonia, Franța și Țările Scandinave.









































































