Stiri

Pastila-minune care îţi taie POFTA de mâncare şi TOPEŞTE kilogramele în plus

Știri 04.05.2014 14:19 Vizualizări3241
Pastila-minune care îţi taie POFTA de mâncare şi TOPEŞTE kilogramele în plus

Visul cercetătorilor de a crea o pastilă care „distruge” apetitul şi care ar putea fi utilizată în lupta contra obezităţii este pe cale să devină realitate, după descoperirea unei molecule în fibrele vegetale, care anulează pofta de alimente nesănătoase, scrie doctorulzilei.ro.

Acea moleculă, acetat, se găseşte în fibrele dietetice şi ar putea să îi ajute pe oameni să lupte eficient contra kilogramelor în plus şi, astfel, să slăbească.

Cantităţi mari de acetaţi sunt eliberate în organism atunci când verdeţuri şi legume sunt digerate de bacterii la nivelul colonului. Acetaţii transmit un semnal creierului spunându-i că persoana în cauză trebuie să se oprească din mâncat.

Studiul sugerează faptul că obezitatea a devenit o epidemie în ultimele decenii din cauza faptului că oamenii au înlocuit dieta sănătoasă din trecut cu alimente procesate, care conţin puţini acetaţi.

Studiul, publicat în revista „Nature Communications”, confirmă beneficiile pentru sănătate aduse de fibre, iar oamenii de ştiinţă spun că acestea pot fi utilizate în tratamentele administrate persoanelor care vor să slăbească.

Gary Frost, profesor la Imperial College London, a spus: „Principala provocare constă în a dezvolta o metodă care să livreze cantitatea necesară de acetaţi pentru a suprima apetitul, însă într-o formă care să fie acceptabilă şi sigură pentru oameni”.

„Acetatul este activ doar pentru o scurtă perioadă în organism, aşadar, dacă ne vom concentra pe un produs bazat pe acetat pur va trebui să găsim o metodă pentru a-l picura în organism, pentru a fi eliberat lent în intestin. O altă opţiune ar fi să ne concentrăm pe fibre şi să le manipulăm pentru a le face să producă mai mult acetat decât în cazurile obişnuite. Astfel, vom avea nevoie de mai puţine fibre şi vom obţine acelaşi efect – este o opţiune mai confortabilă decât să mărim cantitatea de fibre din dietă”, a spus acelaşi cercetător.

Studiul a analizat efectele unui tip de fibre dietetice, denumite inulină, ce pot fi extrase din cicoare şi sfeclă de zahăr şi care sunt adăugate în batoanele de cereale. Experimentele realizate pe şoareci au arătat că aceia care au primit o dietă bogată în grăsimi, suplimentată cu inulină, au mâncat mai puţin şi s-au îngrăşat mai puţin decât cei care au primit o dietă bogată în grăsimi, dar nu au primit inulină.

Autor: Ziarul National
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.00 1 USD 17.34 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri