NEAȘTEPTAT // Care este EFECTUL cafelei asupra ficatului
2637
descopera.ro Pe lângă faptul că are o aromă deosebită și este savurată practic în fiecare dimineață de o mare parte de oameni, cafeaua este bună și pentru ficat.
Cel puțin, așa arată ultimele cercetări, iar specialiștii au confirmat că oamenii care consumă mai multă cafea au un ficat mai sănătos, pentru că această bautură are capacitatea de a stimula producția de enzime în ficat.
De aceleași beneficii se bucură și cei care preferă varianta decofeinizata a cafelei, scrie healthyfoodhouse.com.
Doctorul Xiao Qian din Maryland, autorul studiului, a explicat că echipa sa a analizat atât situația din prezent cât și date de acum 20 de ani.
Cercetarea a implicat un număr de 27 800 de subiecți, care au făcut diverse teste medicale sau analize. Medicii le-au corelat și le-au comparat, descoperind anumite aspecte interesante.
Concluzia oamenilor de știință a fost că indivizii care au băut 3 căni de cafea în fiecare zi aveau mai puține enzime inactive în ficat decât cei care nu adoptaseră acest obicei.
22.01.2026
14:40
02.09.2025
13:56
21.02.2025
16:15
18.03.2024
13:32
24.11.2022
13:44
12.07.2022
18:05
13.06.2022
12:21
04.05.2022
17:56
26.04.2022
10:12
16.02.2022
19:10
11.08.2026
06:00
11.08.2026
05:20
11.08.2026
02:39
11.08.2026
01:17
11.08.2026
01:07
11.08.2026
00:58
10.08.2026
23:45
10.08.2026
23:38
10.08.2026
23:02
10.08.2026
22:15
10.08.2026
21:50
10.08.2026
21:23
10.08.2026
21:17
10.08.2026
19:57
10.08.2026
19:48
10.08.2026
19:45
10.08.2026
19:36
10.08.2026
18:56
10.08.2026
18:32
10.08.2026
17:49
10.08.2026
17:16
10.08.2026
16:14
10.08.2026
15:44
10.08.2026
15:37
10.08.2026
15:09
Consultații medicale gratuite pe litoral, în cinci stațiuni, în cadrul campaniei „Asumă-ți să fii sănătos!”: program, puncte de acces și specialități medicale disponibile
Băncile gigant de pe Wall Street pompează 500 de miliarde de dolari în centrele de date și fabricile de cipuri AI ale Nvidia
Student la medicină, pus pe nedrept la zid pentru „disertație scrisă cu AI”: universitatea îi dă dreptate abia după apel
Regula 5-4-3-2-1, metoda simplă a medicului Alvaro Campillo pentru a trăi mai mult și a îmbătrâni sănătos


















