Experiment inedit al oamenior de ştiinţă: un şoricel a băut şampanie de trei ori pe săptămână. Ce s-a întâmplat după șase săptămâni
2459
Un nou studiu a demonstrat că acizii fenolici, care se află şi în şampanie, pot avea efecte benefice, împiedicând degenerarea sistemului nervos ca urmare a îmbătrânirii.
Studiul, efectuat de Universitatea Reading, din Berkshire (Marea Britanie), pe parcursul a șase săptămâni, a fost realizat pe şoareci cărora le-a fost dat câte un supliment de şampanie, de trei ori pe săptămână. În acelaşi timp, unui alt grup de şoareci (numit de cercetători grup de control) le-a fost dat doar un supliment de alcool, altceva decât şampanie, scrie descopera.ro.
Rozătoarele ce au consumat suplimentul de şampanie au prezentat îmbunătăţiri ale memoriei spaţiale în comparaţie cu şoarecii din grupul de control. Efectul benign se datorează prezenţei acizilor fenolici, o clasă de antioxidanţi care a fost cercetată pentru capacitatea ei de a proteja organismele împotriva bolilor ce au drept efect îmbătrânirea.
„Consumul de șampanie poate preveni Alzheimerul”, este concluzia autorilor studiului.
Nu trebuie să ne imaginăm că şampania este, însă, „elixirul” minţii sănătoase. Acizii fenolici se găsesc în cantităţi semnificative şi în cafea, ceai, struguri, afine, kiwi, prune, cireşe, citrice, vin roşu, porumb, grâu, şi multe alte alimente. O cantitate semnificativă de acid fenolic este de asemenea prezent în urina umană.
Investigaţia a descoperit că acizii fenolici afectează în mod direct hipocampusul, partea creierului responsabilă de formarea amintirilor noi. Deşi rezultatul este unul important, aceleaşi substanţe nu pot avea acelaşi efect şi asupra oamenilor.
06.05.2018
19:30
09.11.2015
09:27
23.01.2015
12:19
17.07.2014
12:38
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
12.08.2026
10:02
12.08.2026
09:39
12.08.2026
09:34
12.08.2026
07:26
12.08.2026
07:04
12.08.2026
03:14
12.08.2026
02:26
12.08.2026
02:17
12.08.2026
00:52
11.08.2026
23:41
11.08.2026
23:23
11.08.2026
22:49
11.08.2026
21:49
11.08.2026
21:11
11.08.2026
20:37
11.08.2026
20:22
11.08.2026
19:43
11.08.2026
19:18
11.08.2026
18:59
11.08.2026
17:45
11.08.2026
17:31
11.08.2026
17:29
11.08.2026
17:27
11.08.2026
17:23
11.08.2026
16:57
ASP digitalizează comerțul cu mărfuri strategice: autorizațiile pot fi solicitate online prin noul sistem informațional
MAE avertizează românii din Comunitatea Valenciană: risc extrem de incendii în ziua eclipsei de soare din 12 august 2026
Procurorii britanici cer justiției din SUA să-i țină în arest pe frații Tate: risc de fugă și intimidare a martorilor în dosarul de extrădare
Drone doboară clădiri rezidențiale în portul rusesc Novorossiisk, zeci de aparate interceptate și în Sevastopol, iar un atac rusesc incendiază un centru comercial la Zaporojie


















