Stiri

Ce se întâmplă dacă consumi o băutură CARBOGAZOASĂ pe zi

Știri 14.04.2015 10:55 Vizualizări1229
Ce se întâmplă dacă consumi o băutură CARBOGAZOASĂ pe zi stirile.rol.ro

În ultimii ani, băuturile carbogazoase au fost asociate cu obezitatea, diabetul de tip 2, sindromul metabolic, bolile de inimă, cariile dentare şi anumitele tipuri de cancer.

Un nou studiu efectuat la Universitatea din California, San Francisco, a demonstrat că consumul a numai 0,5 litri de băutură carbogazoasă pe zi are efecte de îmbătrânire de aproape 5 ani.

Una dintre autoarele studiului, Elissa Epel, este de părere că un consum regulat de băuturi îndulcite cu zahăr poate influenţa evoluţia bolilor, nu numai prin îngreunarea metabolizării zahărului în corp, dar şi prin îmbătrânirea accelerată a ţesuturilor celulare, scrie viataverdeviu.ro.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au analizat mostre de ADN de la 5 309 voluntari cu vârste cuprinse între 20 şi 65 de ani. Niciunul dintre participanţi nu suferise de boli de inimă sau diabet, iar alimentaţia participanţilor a fost monitorizată și telomerii măsuraţi.

Telomerii sunt proteine localizate la capătul cromozomilor. Aceştia au rolul de a proteja cromozomul de deteriorare. Când telomerii sunt lungi, celula poate funcţiona corect, dacă nu există factori dăunători.

Scurtarea telomerilor, pe de altă parte, este asociată cu inflamația, deteriorarea oxidativă şi rezistenţa la insulină. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, telomerii se scurtează în mod natural, iar celulele nu se mai divid.

În baza scurtărilor telomerilor observaţi la consumatorii de băuturi carbogazoase în cadrul acestui studiu, cercetătorii au calculat că aceste persoane îşi scurtau practic speranţa de viaţă cu până la 4,6 ani.

Este un efect asemănător cu cel al consumului de ţigări. În mod îngrijorător, 21% dintre participanţii la studiu au declarat că obişnuiesc să consume cel puţin o băutură carbogazoasă de 0,5 litri pe zi.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 11.08.2026 11.08.2026 12:58 677 Horoscopul zilei 11.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.05 1 USD 17.35 1 RON 3.83 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri