12:25:59 22.10.2020
 
Stiri

Ce este mai nociv: statul pe scaun sau statul întins în timp ce lucrezi? Explicațiile unui psiholog

Actualitate 23.09.2020 15:59 Vizualizări947 Autor: Ziarul National
Ce este mai nociv: statul pe scaun sau statul întins în timp ce lucrezi? Explicațiile unui psiholog


Cei mai mulți dintre noi au auzit probabil că statul prea mult pe scaun este nociv pentru sănătate. Studiile arată că statul pe scaun crește rata mortalității, riscul apariției bolilor cardiovasculare, diabetului zaharat de tip 2 și a cancerului.

Având în vedere că majoritatea oamenilor sunt tot mai sedentari, acest aspect este și mai îngrijorător. Chiar și înaintea pandemiei de COVID-19, mulți dintre noi evitau exercițiile fizice. Însă, acum, noul coronavirus a înrăutățit lucrurile.

Ieșitul din casă tot mai rar, evitarea sălii de sport, lucratul de acasă și orele nesfârșite petrecute pe Zoom au însemnat, pentru mulți dintre noi, chiar și mai mult timp petrecut stând pe scaun.

Cât de mult contează poziția corpului

O întrebare care apare mereu în astfel de situații, probabil din partea celor sedentari care caută o portiță de scăpare sau a celor care doresc o definiție mai precisă: e mai bine dacă stăm întinși?

În loc să stăm drepți sau cocoșați la birou toată ziua, ar fi oare mai bine și mai sănătos dacă am sta întinși pe canapea sau într-un hamac? Până la urma, corpul este poziționat diferit. Contează această diferență?

„Pot să ofer un răspuns scurt și la obiect: nu! Și în loc să spunem statul pe scaun, ar trebui să folosim termenul comportament sedentar, ceea ce reprezintă un comportament asociat cu niveluri scăzute de consum de energie. Asta include statul pe scaun și statul întins”, a explicat Arthur L. Weltman, psiholog și profesor în chineziologie, de la Universitatea din Virginia.

Riscul de mortalitate scade atât timp cât activitatea fizică este în creștere

Dar cum rămâne cu persoanele aflate la „mijloc”, adică cineva care stă mult pe scaun dar face și exerciții fizice intense? Studiile arată riscul de mortalitate scade atât timp cât activitatea fizică este în creștere, indiferent de timpul petrecut pe scaun. Însă, cel mai bun stil de viață este unul cu nivel ridicat de activitate și nivel scăzut de comportament sedentar, potrivit Science Alert.

Ce putem face când nu avem de ales

Așadar, cât de multă activitate este necesară? Estimările curente arată că 60 – 75 de minute pe zi de activitate moderată sau 30 – 40 de minute pe zi de activitate intensă, iar Weltman spune că ar trebui să facem cel puțin una dintre cele tipuri de activitate.

Cel mai bine ar fi să ne implicăm în mai multă activitate fizică, iar statul pe scaun sau întins să aibă loc mai puțin. Iar atunci când nu putem să evităm biroul sau hamacul, la fiecare 30 de minute ar trebui să ne ridicăm și să mergem timp de câteva minute.

Prietenii tăi merită să știe ASTA!

Stiri relevante
Top stiri

Comentarii
Promo
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.10.2020 09:09 Nicolae Negru Nicolae Negru // Cine îl salvează pe ...

16.10.2020 08:58 Nicolae Negru Nicolae Negru // Vaca lui Lavrov

12.10.2020 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Cine mai are nevoie ...

Meteo in Moldova
Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Pentru cine veți vota la alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2018. Toate drepturile sunt rezervate

Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md