Cadre didactice din toată țara, instruite pentru a oferi sprijin psiho-emoțional copiilor vulnerabili și refugiați


Peste 100 de cadre didactice și manageri din instituțiile de învățământ din țară, alături de angajați ai centrelor de zi comunitare din Chișinău, Hîncești și Ștefan Vodă, participă la o serie de instruiri. Acestea sunt axate pe sprijinul psiho-emoțional acordat copiilor refugiați și celor din medii vulnerabile.
Instruirile se concentrează pe diverse teme, între care aplicarea unor tehnici practice pentru gestionarea stresului, mai ales în contextul examenelor. De asemenea, sunt abordate recunoașterea și gestionarea stărilor de anxietate, dezvoltarea rezilienței și îmbunătățirea performanțelor academice, în special în perioadele de evaluare.
"Ministerul Educației și Cercetării depune eforturi nu doar pentru integrarea copiilor refugiați și celor din medii vulnerabile în procesul educațional, ci și pentru asigurarea sprijinului lor emoțional. Apreciem în mod deosebit rolul cadrelor didactice în crearea unui mediu sigur, incluziv și prietenos, care să încurajeze dezvoltarea fiecărui elev”, a declarat Ivan Duminica, șeful Serviciului politici în domeniul relațiilor interetnice din cadrul MEC, în deschiderea atelierului.
Acest atelier face parte din Programul „Pentru o învățare mai bună”, fiind implementat de Asociația Obștească „Parteneriate pentru fiecare copil”. Este derulat în parteneriat cu Consiliul Norvegian pentru Refugiați, având sprijinul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Germaniei.
Programul „Pentru o învățare mai bună” a fost lansat în Republica Moldova în 2022, cu sprijinul Consiliului Norvegian pentru Refugiați (NRC). El este un răspuns la criza umanitară și la creșterea numărului de copii refugiați în țara noastră.









































































