Vinurile din R. Moldova, promovate pe piața din Japonia de către o reprezentanță a Oficiului Național al Viei și Vinului, deschisă la Tokyo


Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) a inaugurat, la finele săptămânii trecute, o reprezentanță la Tokyo – „Wine of Moldova Japan”. Scopul strategic al noii structuri este consolidarea prezenței industriei vitivinicole din R. Moldova în Japonia, sporirea vizibilității brandului de țară al vinului moldovenesc și a mărcilor distincte de vinuri moldovenești pe piața japoneză.
Directorul executiv al oficiului „Wine of Moldova Japan”, Elena Iovu Endo, a prezentat, în cadrul unui eveniment cu participarea a circa 140 de oficiali, diplomați, experți în arta vinificației, importatori și mass-media, potențialul de extindere a produselor noastre vinicole pe piața niponă, având în vedere creșterea popularității vinurilor de calitate în rândul consumatorilor din această țară.
Totodată, directorul ONVV, Ștefan Iamandi, a subliniat interesul companiilor vinicole din R. Moldova de a explora atât piața niponă, cât și întreaga regiune a Extremului Orient.
Prezent la evenimentul din capitala niponă, secretarul general al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Sergiu Gherciu, a mulțumit Japoniei pentru deschiderea față de colaborarea în domeniul agricol și a invitat participanții să descopere R. Moldova prin vinurile sale de calitate.
Participanții la „Wine of Moldova Japan” s-au putut delecta cu cele mai bune vinuri din R. Moldova, oferite de mai multe vinării, inclusiv „Cricova”, reprezentanții cărora au avut ocazia să discute la eveniment direct cu importatori și alte persoane interesate din Japonia.
Evenimentele de promovare dedicate creării și inaugurării oficiului „Wine of Moldova Japan” în capitala niponă au fost finanțate de Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală al USAID, cu susținerea Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei (JICA) și a Ambasadei Republicii Moldova în Japonia.



































