04:51:49 17.05.2025
Stiri

Vacanța mult așteptată, pentru unii ratată

Turism 17.08.2013 13:05 Vizualizări2596
Vacanța mult așteptată, pentru unii ratată
Sute de moldoveni au fost amăgiți de firme turistice din țară care le promiteau o vacanță de neuitat. Unii s-au pomenit cazați în condiții departe de cele promise, alții nu au mai ajuns la destinație, deși au plătit

Galina Munteanu

Suntem în ultima lună de vară și pentru mulți vacanța e pe sfârșite. În timp ce unii s-au pârjolit de-a binelea la soare și s-au odihnit de minune, alții au rămas cu buza umflată. Este și cazul Eugeniei Burlac de la nordul R. Moldova. Femeia muncește în Federația Rusă și a venit acasă să-și vadă copiii, nepoții, și de ce nu, să se odihnească. A decis să-și ia unul dintre copii și nepotul și să meargă la odihnă pe litoral la stațiunea Koblevo, Ucraina. Toate bune și frumoase până a ajunge la hotelul unde a fost cazată.

Deși, inițial, firma turistică din Chișinău o asigurase că pentru nepoțelul de doar doi ani nu va plăti nimic dacă va dormi cu ea pe un pat, ajunsă acolo, personalul hotelului i-a spus din start că trebuie să plătească pentru serviciile de întreținere. „Pentru șapte zile de cazare mi-au spus să plătesc 100 de hrivne, circa 160 de lei. Câtă apă și lumină poate să consume un copilaș de doi ani, în condițiile în care stăm toți într-o odaie? Plus la toate, murdăria și mucegaiul din baie erau ca la ele acasă. Paturile vechi de când lumea scârțâiau de-ți era frică să te așezi pe ele. Asta în cameră de lux”, a spus pentru Ziarul NAȚIONAL Eugenia Burlac.

Zece ore cu bagajele afară

Mâncarea, deși scumpă, era practic una și aceeași în fiecare zi, iar deservirea lăsa de dorit. „Dacă era sare pe masă, nu era zahăr. Pâinea de pe masă era mucegăită. Trebuia să cerșim și o cană cu ceai ori cafea. Sfârșitul, însă, a încununat opera. Când urma să ne întoarcem în R. Moldova, lucrătorii hotelieri ne-au spus să eliberăm camerele că autobuzul cu care urma să ne întoarcem va veni după noi mai devreme. Am fost nevoiți să stăm afară cu tot cu copii și bagaje aproape zece ore până a venit autocarul după noi”, ni se plânge femeia.

Firmele turistice se fac că plouă

Ajunsă în capitală, femeia s-a plâns administrației firmei turistice care i-a asigurat odihna. Politicos, aceștia și-au cerut scuze și au promis că vor soluționa problema. Până o vor soluționa, turiștii rămân cu un gust amar după o asemenea odihnă și cu buzunarele goale. Amintiri neplăcute a lăsat unor turiști și litoralul bulgăresc. Și aici au fost probleme în ce privește condițiile de cazare în unele hotele și atitudinea personalului de acolo. „Din păcate, mă obișnuisem cu alte standarde în Bulgaria. Una e ce am văzut în pozele plasate pe site-ul agenției de turism din Chișinău și alta e ce am găsit acolo. Nu am avut camere așa cum stabilisem, iar curățenia în ele nu s-a efectuat deloc în perioada șederii. Dar cel mai grav a fost faptul că mâncarea a fost sub orice critică, adică era nefiartă suficient. A fost cea mai nereușită vacanță”, susține Ana din Chișinău.

Și-au rezervat o cameră standard, dar au fost cazați în penthouse

În timp ce unii s-au întors cu amintiri neplăcute din vacanța de vară, alții au avut noroc să aibă parte de condiții pe care nici ei nu s-au așteptat că le vor avea. Este și cazul familiei Armașu din Chișinău care a mers la odihnă pe litoralul din Turcia. „Deși ne rezervasem o cameră standard într-un hotel de cinci stele, când am ajuns acolo ni s-a spus că toate camerele sunt încă ocupate și ne-au cazat într-un penthouse. Inițial, ne-au spus că vom sta acolo două zile, după care vom trece în camera rezervată, dar până la urmă nu ne-au mai deranjat și am rămas în penthouse. O, altă viață! Luxul luxurilor! Era curat, iar mâncarea foarte gustoasă”, ne-a spus Svetlana Armașu.

Au rămas și fără bani, și fără vacanță

Și dacă unii au ajuns pe litoral, alții nici n-au apucat acest lucru, deși au plătit pentru asta nu puțini bani. Este și cazul a circa 80 de persoane care au achitat zeci de mii de lei pentru o vacanță… eșuată. Victimele au plătit unei agenții turistice din Chișinău sume frumușele pentru a ajunge pe litoralul din Bulgaria și Ucraina, dar, până la urmă, pasați de la o zi la alta, nu au mai ajuns. „Acum încercăm să le sunăm, însă nimeni nu răspunde”, spune Vsevolod Mătase, un turist care a avut de pătimit. Cei extorcați s-au plâns oamenilor legii care au intentat un dosar penal în acest caz.

Sute de mii de lei duse pe apa sâmbetei

Firma turistică din Chișinău este bănuită de escrocherii în proporții deosebit de mari. Potrivit oamenilor legii, pe parcursul lunii mai curent, aceștia și-ar fi însuşit în avans de la cetăţeni mijloace băneşti în valoare de peste 100 de mii de lei. Această agenție arenda temporar mai multe oficii în capitală unde îşi organiza activitatea. Până în prezent, cele peste 80 de victime nu şi-au primit voucherele turistice promise, dar nici banii. Anunțurile despre prestarea serviciilor de turism erau postate pe internet. Astfel, presupusul director al agenţiei identifica clienţii şi încheia contracte false, după care încasa bani în avans din suma de șase mii de lei prevăzută în contract. Ulterior, nu-i mai răspundea clientului la telefon şi dispărea cu banii.

Controale inopinate la agenții

Șeful Agenției Naționale a Turismului (ANT), Nicolae Platon, a spus că, acum, instituția în fruntea căreia se află efectuează controale inopinate la agențiile de turism din țară pentru care au primit reclamații, urmând ca, ulterior, să efectueze controale și la celelalte agenții de turism. „Împreună cu cei de la Camera de Licențiere și Ministerul Afacerilor Interne (MAI), verificăm activitatea acestor agenții. Încercăm să soluționăm problema și pe cale amiabilă în unele cazuri”, a spus Platon pentru Ziarul NAȚIONAL. Potrivit acestuia, de la începutul sezonului estival, Agenţia Naţională a Turismului a primit reclamații împotriva a 15 operatori.
Autor:
Top stiri

Sondaj
Ce scenariu pare mai realist?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte