18:13:32 24.10.2025
Stiri

Transformări majore în infrastructura Moldovei: realizările impresionante ale Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale între 2021 și 2025

Actualitate 24.10.2025 14:09 Vizualizări432
Transformări majore în infrastructura Moldovei: realizările impresionante ale Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale între 2021 și 2025

"În ultimii patru ani, Republica Moldova a trecut prin cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură." Această declarație a fost făcută de viceprim-ministrul Vladimir Bolea în cadrul conferinței de presă organizate pentru prezentarea bilanțului activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pentru perioada 2021–2025.

Viceprim-ministrul a subliniat că ministerul a gestionat cel mai mare portofoliu de investiții. Programele "Satul European", edițiile I și II, "Satul European Expres", "Grupe de Creșă", "Europa este Aproape" și "Curtea Europeană" au transformat sute de proiecte în realități care aduc schimbări vizibile în comunități, din toate regiunile Moldovei. Mii de persoane beneficiază de acces la apă potabilă și canalizare, iluminat stradal modern. Grădinițe și școli reabilitate, servicii publice calitative și drumuri modernizate sunt acum parte din viața lor.

Această perioadă a fost martora unor investiții semnificative în Fondul Rutier și a celor externe, care au contribuit la construirea și reabilitarea drumurilor naționale importante. Modernizările includ sectorul Bălți-Fălești al drumului R16, drumul de ocolire Troița Nouă, precum și drumul de ocolire a orașului Comrat. De asemenea, a avut loc reconstrucția primului sector al centurii Chișinău și finalizarea reabilitării sectoarelor de pe drumul R1 Chișinău - Strășeni. Alte proiecte notabile sunt sectorul Bahmut-Ungheni, construcția drumului de ocolire Bahmut și reabilitarea sectorului Comrat-Vulcănești.

În sectorul transporturilor, au fost semnate acorduri de liberalizare a transportului rutier cu Uniunea Europeană, România și Ucraina. Au fost relansate legături feroviare esențiale: Basarabeasca–Berezino, Chișinău–București și Chișinău–Kiev și a început electrificarea liniei Iași–Ungheni, prima infrastructură feroviară modernă de acest tip din istoria țării. Se va conecta astfel Ungheniul de Iași și București. A început construcția Podului de Flori de la Ungheni, primul pod peste râul Prut, după mai bine de 60 ani și au fost demarate studiile de fezabilitate pentru alte patru poduri peste Prut, menite să conecteze coridoarele economice regionale. Totodată, Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului și a devenit Aeroportul Internațional "Eugen Doga" Chișinău. Este considerat printre cele mai performante din Europa la categoria de până la . 10 milioane de pasageri.

În domeniul construcțiilor și urbanismului, s-au introdus reguli moderne de planificare și control. Aceste schimbări s-au realizat prin aprobarea noului Cod al Urbanismului și Construcțiilor, crearea Oficiului Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe, precum și lansarea Registrului de Stat al Construcțiilor.

"Acest mandat a fost despre fapte, nu promisiuni. Drumuri care unesc oameni, rețele de apă și canalizare care aduc sănătate, poduri care apropie comunități și reguli care aduc siguranță", a subliniat în încheiere Vladimir Bolea.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare în R. Moldova, pentru cine ați vota?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte