Stiri

Topul alimentelor care cauzează CANCER

Știri 12.10.2014 15:45 Vizualizări2151
Topul alimentelor care cauzează CANCER adevarul.ro

S-a dovedit științific că multe alimente cresc riscul apariției cancerului. Iată șase dintre cele mai nesănătoase produse, pe care este bine să le scoți din dietă pentru a fi sănătos.

Organisme modificate genetic

Aproximativ 80% dintre produsele alimentare ambalate conţin organisme modificate genetic. Multă vreme oamenii de ştiinţă s-au străduit să „reproducă“ plante şi semințe care sunt rezistente în fața insectelor și pesticidelor. Așa au apărut porumbul, soia sau rapița modificată genetic. Ca și consumator, ai posibilitatea să eviți aceste alimente și să achiziționezi numai produse naturale.

Produsele procesate

Cele mai multe produse din carne procesate, inclusiv baconul, cârnații și hot-dogurile conțin conservanți chimici care le fac să pară proaspete și atrăgătoare, dar care pot favoriza apariția cancerului. Atât nitritul de sodiu, cât și nitratul de sodiu, care se găsesc în acestea, au o legătură strânsă cu creșterea semnificativă a apariției cancerului de colon și a altor forme de cancer. Prin urmare, asigură-te că alegi produse care nu au nitriți sau nitrați.

Pop-cornul făcut la microunde

Pungile cu pop-corn care se fac la cuptorul cu microunde conțin substanțe chimice, care provoacă nu numai infertilitate, ci și cancer de ficat, testicular și pancreatic. Agenția de Protecție a Mediului din Statele Unite ale Americii (EPA) spune că acidul perfluorooctanoic (PFOA), care se găsește în pungile cu florice de porumb, este „probabil“ cancerigen.

Alimentele și băuturile dietetice

O analiză științifică a peste 20 de studii, realizată de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA), a constatat că aspartamul, una dintre cei mai comuni îndulcitori artificiali, care se găsesc în alimentele și băuturile dietetice, provoacă o serie de boli, inclusiv malformații congenitale și cancer.

Făina albă rafinată

Aceasta este un ingredient care se găsește în majorotatea produselor alimentare prelucrate și care are un conținut ridicat de carbohidrați. Potrivit unui studiu publicat în revista „Cancer Epidemiology“, un consum regulat de glucide rafinate favorizează o creștere de 220% a șanselor apariției cancerului la sân în rândul femeilor.

Uleiurile hidrogenate

Acestea sunt de obicei folosite pentru a conserva alimentele procesate. Dar uleiuri hidrogenate modifică structura și flexibilitatea membranelor celulare din tot corpul, ceea ce poate duce la o serie de afecțiuni, cum este cancerul. Unii producători încearcă înlocuirea uleiurilor hidrogenate cu uleiul de palmier și cu alte alternative mai sigure.


Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 430 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri