Stiri

STUDIU: La ce AJUTĂ sau ÎNCURCĂ puţină ciocolată neagră

Știri 26.03.2015 08:43 Vizualizări1052
STUDIU: La ce AJUTĂ sau ÎNCURCĂ puţină ciocolată neagră agerpres.ro

Consumul unui baton mic de ciocolată neagră este benefic pentru vasele de sânge și reduce riscul bolilor cardiovasculare și al accidentului vascular cerebral, după cum reiese dintr-un studiu realizat de Institutul German de Nutriție Umană (DIFE).

Însă persoanele care sunt preocupate de siluetă trebuie să aibă grijă în ceea ce privește acest produs care, consumat în cantități mai mari, este la fel de nesănătos și poate duce la îngrășare la fel ca ciocolata cu lapte.

Deși pare un compromis rezonabil pentru persoanele preocupate de siluetă să consume puțină ciocolată neagră în loc de ciocolată cu lapte despre care se crede că predispune la îngrășare, nu este deloc așa, avertizează Helga Strube de la Societatea Nutriției din Germania (DGE), scrie agenția DPA, citată de Agerpres.

Conținutul ridicat de cacao al ciocolatei negre înseamnă că aceasta conține mai mult unt de cacao decât ciocolata cu lapte obișnuită, însă are mai puțin zahăr. Aceasta face să nu existe niciun avantaj în privința siluetei și a conștiinței vinovăției că mâncând ciocolată neagră ne facem iluzia că nu ne îngrășăm.

Per total, într-un baton de ciocolată neagră sunt ușor mai multe calorii decât în alte feluri de ciocolată, deoarece untul de cacao are mai multă valoare energetică pe unitatea de greutate corporală decât zahărul.

Dar în timp ce calculele în ceea ce privește slăbitul pot fi greșite, ciocolata neagră rămâne cea mai sănătoasă alegere pentru iubitorii de ciocolată în general, deoarece are un conținut mai mare de fitochimicale numite flavonoide, care se găsesc de asemenea în fructe și legume cum sunt merele, strugurii sau varza roșie.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri