STUDIU: Consumul crescut de CAFEA poate reduce ciroza generată de băuturile alcoolice
1032
pages.ubbcluj.ro O cantitate mai mare de cafea poate reduce riscul apariţiei cirozei cauzate de consumul de alcool, conform unor studii recente, informează CNN în ediţia online, citat de mediafax.ro.
Două ceşti în plus de cafea pe zi pot reduce cu până la 44% riscurile apariţiei bolilor hepatice, potrivit cercetătorilor care au analizat nouă alte studii legate de consumul băuturii negre şi efectul ei asupra cirozei.
În cadrul acestor cercetări au luat parte mai mult de 430 000 de oameni, pe parcursul a aproximativ 20 de ani. În opt din cele nouă studii examinate, oamenii de ştiinţă au descoperit că două ceşti în plus de cafea pe zi „pot fi asociate cu o reducere semnificativă a riscului de a dezvolta ciroza", fiind primul studiu la acest nivel ce arată potenţialul proprietăţilor cafelei.
Dr. Oliver Kennedy, cel care a condus echipa de cercetători din cadrul Universităţii Southampton din Marea Britanie, a declarat pentru CNN că echipa sa a combinat datele unor studii existente pentru o relaţie cât mai precisă între cafea şi boala hepatică.
„De exemplu, comparativ cu nicio cafea pe zi, o ceaşcă din această băutură reduce riscul cu 22% de a face ciroză, iar 4 ceşti pe zi au fost asociate cu o reducere a riscului de până la 65%. Cu toate acestea, există o limită maximă, astfel că de aici încolo nu mai există beneficii pentru organism", a declarat cercetătorul.
În plus, în timp ce cafeaua poate reduce riscul apariţiei unei ciroze, aceasta nu poate contracara în totalitate efectele consumului excesiv de alcool, mai spune Kennedy.
Ciroza este o boală ce se manifestă prin deteriorarea ficatului, înlocuind celulele sănătoase cu unele ce blochează circulaţia sangvină.
„Problema constă în faptul că specialiştii găsesc acest lucru greu de crezut, iar în acest moment multe dintre aceste studii sunt bazate strict pe trecutul medical furnizat de pacienţi", afirmă Dr. Hillel Tobias, din cadrul Comitetului Naţional Medical al Fundaţiei Americane pentru Boli ale Ficatului, acesta mărturisind că nu este prima dată când un studiu analizează legătura dintre cafea şi proprietăţile sale asupra ficatului.
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
10.08.2026
06:40
10.08.2026
01:10
10.08.2026
00:57
10.08.2026
00:08
09.08.2026
23:57
09.08.2026
23:52
09.08.2026
22:29
09.08.2026
21:41
09.08.2026
21:18
09.08.2026
20:34
09.08.2026
19:36
09.08.2026
19:06
09.08.2026
18:40
09.08.2026
17:31
09.08.2026
17:21
09.08.2026
16:50
09.08.2026
15:16
09.08.2026
15:02
09.08.2026
14:19
09.08.2026
14:11
09.08.2026
14:08
09.08.2026
13:47
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:39
09.08.2026
13:22
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei















