Stiri

STUDIU // Ce este mai bine să bei dimineaţa: CAFEA sau CEAI?

Știri 09.11.2014 08:29 Vizualizări2932
STUDIU // Ce este mai bine să bei dimineaţa: CAFEA sau CEAI? doctorulzilei.ro

Pentru mulți dintre noi, cafeaua este un ”medicament” miraculos care alungă oboseala, durerile de cap și lipsa motivației. Însă, cafeaua pare ,mai degrabă, o dependență decât o băutură și din acest motiv, ceaiul este considerat mai sănătos.

Ceaiul este, alături de apă, cea mai consumată băutură din lume, însă și cafeaua este extrem de populară.

Iată beneficiile pe care le aduce fiecare băutură:

Potrivit studiilor, cafeaua reduce riscul de apariție al Alzheimerului și al diabetului de tip 2. Cafeaua are o concentrație mai mare de cofeină decât ceaiul, așa că poate ajuta pacineții cu astm datorită efectului său de a relaxa căile respiratorii. Cafeaua ajută, de asemenea la ameliorarea migrenelor și e un bun leac anti-mahmureală.

Harvard School of Public Health a analizat efectele cafelei asupra sănătății și a a arătat că băutura nu cauzează probleme serioase de sănătate, însă nici nu are neapărat beneficii. Chiar și consumarea a șase cești sau mai mult de cafea, pe zi nu a crescut riscul de deces, dar nici nu a ajutat la prelungirea vieții, scrie doctorulzilei.ro.

O persoană sănătoasă poate să bea lejer două ceşti de cafea pe zi (a câte 150 ml fiecare). Hipertensivii trebuie să renunţe la cafea, iar cei care au o probleme cu stomacul (gastrită, ulcer etc.) nu trebuie să renunţe la “doza” zilnică, ci doar să fie mai prudenţi şi să nu o consume pe stomacul gol, ci doar după micul dejun. Cardiacii ar trebui să consume cafea doar la recomandarea medicului.

Ceaiul verde, pe de altă parte este plin de antioxidanți și are proprietăți anticancerigene. Potrivit National Cancer Instituteceaiul conține polifenoli, niște antioxidanți care pot preveni cancerul. Deși efectul anti-cancerigen nu a fost studiat suficient de mult, ceaiul a fost întotdeauna considerat o băutură terapeutică sau medicinală. Cea mai mare cantitate de polifenoli o conține ceaiul cald. Temperatura optimă este de circa 50 grade: este temperatura care dă senzație de fierbinte, dar care nu opărește și nici nu irită stomacul.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 312 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri