Studiu // Cafeaua ar putea reduce cu 50% riscul de diabet
1210
Consumatorii de cafea au cu 50% mai puține șanse de a dezvolta diabet de tip 2, decât cei care nu consumă deloc această băutură, iar cercetătorii consideră că în spatele acestui beneficiu zace efectul antiinflamator al cafelei, relatează Reuters, citat de b1.ro.
Potrivit unui studiu recent realizat, cafeaua are atât efecte benefice pentru organism, cât și negative.
„O relaţie invers proporţională între consumul de cafea şi diabet a fost raportată în mai multe cercetări prospective, chiar dacă unele dintre acestea au generat rezultate neconcludente", a spus Demosthenes B. Panagiotakos, cercetător la Departamentul de nutriţie şi dietetică de la Universitatea Harokopio din Atena.
Deși cercetătorii greci au analizat răspunsurile oferite de participanții la studiu, care au consumat cafea în cantități normale, ei încă nu pot fi siguri că această licoare ar putea preveni diabetul, însă studiul lor ar putea sta la baza formulării unei noi ipoteze medicale de tip cauză-efect.
Studiul a fost efectuat în perioada 2001-2002, pe un eșantion de peste 1 300 de persoane în vârstă de peste 18 ani din Atena. Cantitatea obișnuită de cafea este de peste 1,5 cești pe zi. Dintre participanții la studiu 816 persoane au declarat că beau mai puțin de 1,5 cești de cafea pe zi, 385 sunt consumatori „obişnuiţi" şi 239 de persoane nu consumau deloc această băutură.
Astfel, consumatorii de cafea „obișnuiți” au prezentat un risc de diabet cu 54% mai mic în comparaţie cu persoanele care nu beau deloc cafea, rezultate obținute prin evaluarea concentrațiile de antioxidanți din sânge.
Potrivit Autorității Europene pentru Siguranţa Alimentară (EFSA), persoanele adulte pot consuma 400 de ml de cafea pe zi, fără a fi supuse vreunui risc medical. O cafea de tip expresso conţine de obicei între 70 şi 100 de mililitri.
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
11.08.2026
08:20
11.08.2026
06:33
11.08.2026
06:22
11.08.2026
06:00
11.08.2026
05:20
11.08.2026
02:39
11.08.2026
01:17
11.08.2026
01:07
11.08.2026
00:58
10.08.2026
23:45
10.08.2026
23:38
10.08.2026
23:02
10.08.2026
22:15
10.08.2026
21:50
10.08.2026
21:23
10.08.2026
21:17
10.08.2026
19:57
10.08.2026
19:48
10.08.2026
19:45
10.08.2026
19:36
10.08.2026
18:56
10.08.2026
18:32
10.08.2026
17:49
10.08.2026
17:16
10.08.2026
16:14
PROGRAM // Începe Reuniunea Teatrelor Naționale Românești: „La Chișinău vor veni TOATE Teatrele Naționale din Republica Moldova și România!”
VIDEO // Un nou atac armat în Sydney. Patru persoane au fost înjunghiate într-o biserică, în timpul slujbei. Momentul, transmis LIVE
Ce se întâmplă dacă înghiți sâmburii de măsline? Nici nu-ţi imaginezi
Marina Tauber oferă DETALII despre mitingul de duminică. Deputata infirmă că s-ar pregăti destabilizări: „Va fi o acțiune pașnică. Protestele, mitingurile sunt acțiuni democratice”
















