23:40:34 13.09.2025
Stiri

„SMART TV” // Zeci de cetățeni s-au plâns la APC pe probleme ale televizoarelor: Opțiunea „SMART”, dezactivată pentru R. Moldova. Ce trebuie să facă păgubiții

Social 07.02.2020 13:38 Vizualizări2784
„SMART TV” // Zeci de cetățeni s-au plâns la APC pe probleme ale televizoarelor: Opțiunea „SMART”, dezactivată pentru R. Moldova. Ce trebuie să facă păgubiții

Peste 30 de cetățeni ai R. Moldova au apelat, în doar trei zile, la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), plângându-se pe faptul că funcția „SMART” a televizoarelor ce aparțin aceleiași mărci comerciale a devenit nefuncțională.

APCSP a cercetat problema și informează că această neconformitate a apărut ca urmare a dezactivării opțiunii „SMART” pentru produsele destinate altor țări, dar exploatate în Republica Moldova.

De altfel, majoritatea „televizoarelor cu internet” au fost achiziționate de către reclamanți din R. Moldova.

Specialiștii APCSP susțin că legislația națională cataloghează astfel de cazuri ca fiind „neconoformitate minoră”, pentru că „nu exercită o influenţă substanţială asupra utilizării produsului”.

Astfel, consumatorul are dreptul, în termenul de garanție, să solicite vânzătorului să rezolve această problemă gratuit, prin reparare sau înlocuire ori să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului.

Pentru satisfacerea revendicărilor, consumatorii trebuie să depună reclamaţiile referitoare la produsele necorespunzătoare iniţial vânzătorului, iar odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii (inclusiv certificatul de garanţie).

Perioada de timp pentru remediere nu poate depăşi 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoştinţă vânzătorului neconformitatea produsului și l-a predat acestuia ori persoanei desemnate de acesta în baza unui document de predare-primire. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul consumatorului şi este stipulat în contract.

În cazul în care consumatorii nu sunt de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei sau în cazul refuzului de a satisface reclamația, aceștia au dreptul să se adreseze către Agenție cu o nouă reclamație, anexând la petiţie copia de pe răspunsul vânzătorului sau, în cazul refuzului tacit, documentele care confirmă depunerea reclamației în adresa vânzătorului.

Mai multe detalii legate de asemenea cazuri aflați AICI.

Autor:
Top stiri
13.09.2025 08:41 506 Horoscopul zilei 13.09.2025

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare în R. Moldova, pentru cine ați vota?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte