Schimbările climatice vor cauza reducerea drastică a alimentelor. Câte persoane vor muri de foame în anul 2050
975
Schimbările climatice generate de încălzirea globală vor provoca peste 500 de mii de decese suplimentare în întreaga lume se arată într-un studiu al revistei medicale „The Lancet”.Principala cauză a acestor decese va fi scăderea productivităţii agricole ceea ce va duce la dispariţia unor alimente.
Studiul, realizat de Universitatea Oxford, este primul care analizează impactul schimbărilor climatice asupra dietei şi greutăţii oamenilor, în 155 de state ale lumii. Tot în premieră această cercetare estimează numărul deceselor provocate din aceste cauze la nivelul anului 2050, afirmă Marco Springmann, coordonatorul proiectului.
Încălzirea globală generează cu precădere fenomene meteorologice extreme, ploile abundente sau seceta intensă, cu impact devastator asupra producţiei agricole.
Dacă schimbările climatice vor continua creşterea estimată a producţiei agricole va fi mai mică cu o treime ceea ce va genera la nivel individual o scădere de 3,2% a cantităţii de alimente disponibile. În cazul fructelor şi legumelor reducerea va fi şi mai mare ajungând până la 4%. Şi consumul de carne roşie fa fi mai mic însă cu doar 0,7% faţă de cel din anul 2010, potrivit estimării cercetătorilor.
„Aceste modificări pot fi responsabile pentru aproximativ 529.000 de decese suplimentare în 2050", a mai precizat Springmann.
„Studiul nostru arată că un declin, chiar şi modest, al cantităţii de hrană disponibile pentru fiecare persoană ar putea duce la schimbări în conţinutul energetic şi în structura regimului alimentar, iar aceste modificări vor avea consecinţe importante asupra sănătăţii", au mai spsus autorii cercetării.
Ţările cele mai afectate de foame vor fi cele cu venituri reduse şi medii, în special din regiunea de vest a Pacificului, unde se estimează că se vor înregistra cele mai multe decese, peste 260 de mii. Autorii studiului afirmă că locul secund va fi ocupat de Asia de Sud-Est, unde vor murim, de foame, în jur de 165 de mii de oameni.
Aproape trei sferturi dintre decese vor avea loc în China şi în India, dar şi în Africa care vor ajunge în fruntea listei în ceea ce priveşte decesele adulţilor legate de slabirea excesivă a acestora. „Consumul redus de fructe şi legume ar putea duce la de două ori mai multe decese din cauza malnutriţiei", susţin specialiştii.
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
10.08.2026
01:10
10.08.2026
00:57
10.08.2026
00:08
09.08.2026
23:57
09.08.2026
23:52
09.08.2026
22:29
09.08.2026
21:41
09.08.2026
21:18
09.08.2026
20:34
09.08.2026
19:36
09.08.2026
19:06
09.08.2026
18:40
09.08.2026
17:31
09.08.2026
17:21
09.08.2026
16:50
09.08.2026
15:16
09.08.2026
15:02
09.08.2026
14:19
09.08.2026
14:11
09.08.2026
14:08
09.08.2026
13:47
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:39
09.08.2026
13:22
Edineț: Cinci ani de închisoare pentru un bărbat care și-a răpit copilul de un an și i-a pus cuțitul la gât atunci când femeia a vrut să-l recupereze
Douăzeci și două de filme moldovenești în cadrul proiectului Filme din Moldova – online (VIDEO)
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
















