Stiri

Șapte TRUCURI simple pentru dinți mai albi

Știri 26.10.2014 16:23 Vizualizări1724
Șapte TRUCURI simple pentru dinți mai albi oral-dent.ro

Dacă vrei să iei nota zece la următorul control stomatologic și să ai un zâmbet fermecător, poți urma câteva sfaturi oferite de specialiști.

1. Bea o gură de ceai verde după fiecare masă

Bacteriile din gură formează placa care produce acizi ce strică dinții. Pentru a reduce placa, bea ceai verde după fiecare masă. Potrivit unor studii realizate la Universitatea din Rochester, substanțele din ceaiul verde impiedică bacteriile să se lipească de dinți.

2. Spală-te pe dinți cu căpșune

Ți-ai dori să ai dinții mai albi? Amestecă o căpșună mare și coaptă cu bicarbonat și fă o pastă groasă. Apoi freacă-te cu această pastă pe dinți timp de trei minute. La final, clătește bine gura. „Căpșunele conțin acid malic, un agent de înălbire natural, care este și mai puternic dacă este combinat cu un abraziv moale, cum este bicarbonatul de sodium”, spune Mark Breiner, medic dentist.

3. Gustări sănătoase

O jumătate de ceașcă de alune și un sfert de ceașcă de merișoare zilnic te vor ajuta să-ți reduci cu până la 30% riscul de a avea probleme cu dinții și cu gingiile. Alunele conțin acid oleic, care reduce inflamațiile, iar merișorul împiedică lipirea bacteriilor pe dinți și formarea plăcii.

4. Miere nepasteurizată

Adauga o lingură de miere în ceai, pe pâinea prăjită sau în cereale. Vei opri formarea plăcii pentru 24 de ore. În plus, mierea ajută la menținerea sănătății gingiilor. Mierea trebuie să fie nepasteurizată, susțin cercetătorii de la Universitatea din Illinois, întrucât enzimele conținute au un puternic efect antibacterian.

5. Nu uita de lactate

Potrivit cercetătorilor japonezi, două-trei porții pe zi de brânză, lapte sau iaurt, înjumătățesc riscul de a dezvolta boli gingivale. În plus, calciul ajută la întărirea dinților și gingiilor, așa cum se întâmplă cu oasele.

6. Renunță la băuturile energizante sau pentru sportivi

Într-un studiu recent realizat la Universitatea din Illinois, se pare că femeile sunt afectate de băuturile energizante sau pentru sportivi. Mai exact, femeile sunt predispuse la îngălbenirea dinților și la apariția petelor dentare dacă beau aceste lichide care conțin acizi ce atacă smalțul dinților. Specialiștii spun că, dacă nu poți renunța la aceste băuturi, le poți bea cu paiul, astfel încât dinții să intre cât mai puțin în contact cu ele.

7. Ronțăie!

… morcovi, mere, castraveți, nuci, semințe. Acestea te vor ajuta să îndepărtezi bacteriile și petele de pe dinți pe masură ce mesteci. De asemenea, sucul proaspăt de ananas conține o substanță care albește dinții în mod natural, dizolvând placa.

Sursa: sfatulparintilor.ro


Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 390 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri