Stiri

Rețeta LONGEVITĂȚII a fost descoperită. Trebuie să ții urmatorul REGIM

Știri 03.09.2015 15:22 Vizualizări1448
Rețeta LONGEVITĂȚII a fost descoperită. Trebuie să ții urmatorul REGIM

Există o veste bună pentru toate acele persoane care preferă condimentele iuți precum ardeii jalapeno sau piperul. Un studiu realizat în China a demonstrat că persoanele care consumă mâncare condimentată în fiecare zi au o speranță de viață mai ridicată decât cei care mănâncă iute o dată-de două ori pe săptămână sau deloc.

Cercetarea s-a desfășurat în perioada 2004-2008, având un număr de 487,375 de participanți cu vârste cuprinse între 30 și 79 de ani. Subiecții nu suferiseră în trecut de nicio boală cronică și specialiștii au luat în calcul și alți factori relevanți pentru longevitate, precum statutul marital și educația, transmite jurnalul.ro.

Rezultatele au fost surprinzătoare: cei care au mâncat condimentat zilnic au înregistrat un risc de deces mai redus cu 14% față de cei care nu adaugă mirodenii alimentelor, în timp ce persoanele care au adăugat condimente hranei o dată sau de două ori pe săptămână un risc mai mic cu 10%. Medicii care s-au ocupat de cercetare au descoperit că aceleași condimente introduse în dietă conduceau la un diminuarea riscului de a dezvolta boli cardiace sau respiratorii sau cancer, în special în cazul femeilor.

Oamenii au consumat condimente de-a lungul sutelor de ani pentru a aromatiza mâncarea, pentru a o păstra, dar și pentru proprietățile curative atribuite acestora. Astfel, au intrat în atenția științei moderne pentru că în timp s-a constatat că anumiți compuși reduc inflamația, curăță tractul respirator, ajută în procesul de slăbire.

Totuși, este necesar să menționăm că pentru a stabili efectele fiecărui condiment în parte, cercetătorii trebuie să întreprindă studii mult mai ample. Există totuși certitudinea că există o legătură între mirodenii și un stil de viață sănătos, prin urmare nu trebuie decât să ne bucurăm de condimentele noastre preferate în continuare.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.05 1 USD 17.35 1 RON 3.83 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri