Profesorii moldoveni adoptă inteligența artificială pentru a revoluționa educația viitorului în cadrul Forumului Național


Peste 130 de cadre didactice din diverse regiuni ale Republicii Moldova s-au reunit la Forumul Profesorilor „Integrarea IA în procesul didactic prin tehnologiile tipice ale Clasei Viitorului”. Evenimentul a fost organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.
Veronica Eșanu, Manager Dezvoltare Educație STEM în cadrul programului Innovate Moldova, a prezentat conceptul de FabLab. Aceasta reprezintă un spațiu inovator pentru învățare, experimentare și creativitate. Prin acces la FabLab-uri, elevii și profesorii pot face trecerea de la teorie la practică. Ei învață să creeze, să testeze și să inoveze. FabLab-urile ajută la dezvoltarea gândirii critice, competențelor tehnice și a spiritului antreprenorial. Acestea sunt abilități esențiale pentru viitor. „Este esențial să dotăm instituțiile de învățământ cu aceste resurse, dacă vrem ca generațiile viitoare să fie pregătite pentru profesiile de mâine. În acest sens, programul Innovate Moldova și partenerii UMAEF și fundația Orange Moldova, vor dota 13 școli-model din țară cu FabLab-uri educaționale”, a menționat Veronica Eșanu.
Participanții la forum au asistat la diverse prezentări de la promotori ai inovației în educație. Victoria Belous, directoarea Centrului „Clasa Viitorului”, a discutat despre misiunea și viziunea strategică a centrului. Ea a evidențiat rolul centrului în modernizarea sistemului educațional din Republica Moldova. Liliana Beleac a pus în prim-plan programul de robotică educațională. Acesta contribuie la formarea competențelor de viitor, precum colaborarea, rezolvarea de probleme, inovația și creativitatea. Eduard Balamatiuc, specialist în IA la Sigmoid, a prezentat impactul inteligenței artificiale în educație. El a subliniat importanța unei abordări responsabile în integrarea inteligenței artificiale în predare-învățare.







































































