Presa din România, despre Renato Usatîi: „Vine din mediul INTERLOP”


Un articol apărut pe un site din România îl compară pe constroversatul businessman și, mai nou, politician Renato Usatîi cu Dan Diaconescu, un personaj politic de la București care a dus „populismul la extrem”.
„Alegerile parlamentare în Republica Moldova, care vor avea loc în noiembrie 2014, se anunță a fi foarte interesante. Pe lângă faptul că toate partidele cu șanse de a obţine locuri în Parlament se declară şi sunt proeuropene, inclusiv Partidul Comuniștilor din R. Moldova, pe piața politică moldovenească apar personaje interesante, care, dacă credem ultimele sondaje, ar avea posibilitatea să treacă pragul electoral. Un astfel de personaj este şi Renato Usatîi, om de afaceri moldovean, care s-a îmbogățit la Moscova, iar acum își face publicitate prin acte de caritate și concerte organizate prin toată țara. De fapt, este o variantă basarabeană a lui Dan Diaconescu, cel puțin, care a dus populismul la extrem”, scrie sursa citată.
Același site îi caracterizează pe Usatîi ca venind „dintr-un mediu interlop, fiind unul dintre bancherii mafiei ruse în Republica Moldova”.
„Usatîi nu are un mesaj politic clar. Nu poate fi considerat nici om de stânga, nici de dreapta, nici de centru. Este un politician care încearcă să joace pe mai multe planuri, să cocheteze cu electorat cât mai variat: minorități, muncitori, alegători din mediu rural și urban etc. Nu poate fi considerat nici carismatic sau deștept – vorbește limba română cu un accent rus greu de ignorat, este lăudăros și egocentric până la extremă și nu se rușinează să vorbească despre faptul că poate cheltui sute de mii de euro pe săptămână. Tânărul politician are stofă de mafiot, însă, în ultimul an Renato Usatîi a pornit o campanie de imagine impunătoare, cu un singur scop: depășirea pragului electoral și obţinerea unui loc în Parlamentul moldovenesc”, cităm din aceeași sursă.
Cu referire la paralela Usatîi-Diaconescu, comentariul arată că „Usatîi nu aduce milioane de euro cash la Oltchim pentru a plăti salariile la muncitori, însă cheltuiește destui bani pentru concerte de elită prin toată Republica Moldova, unde, pe lângă staruri de muzică pop din Rusia și România, mai este suficientă bere și mâncare. „Tânărul Monte-Cristo” aruncă bani în dreapta și în stânga: vinde un automobil „Rols Royce” pentru a ajuta câteva familii care și-au pierdut casa într-un incendiu, cumpără un apartament unui orb pe care l-a vazut cerșind în parcul central din Chișinău, iar seara cheltuie mii de lei în cluburi de elită. Toate faptele excentrice devin subiecte de discuții la televiziuni și în presa scrisă, ceea ce îl popularizează și mai mult pe politician și face ca publicul să ierte și legăturile sale cu mafia rusă și schemele de spălare de bani prin băncile moldovenești”.













































































