Portalul EVO promite să revoluționeze accesul la serviciile publice digitale în Moldova.


8 octombrie 2025 – Guvernul continuă să avanseze în procesul de digitalizare a serviciilor publice, cu scopul de a facilita accesul cetățenilor și antreprenorilor la serviciile oferite de instituțiile statului. Cu hotărârea adoptată astăzi, se pune accent pe consolidarea accesului la aceste servicii electronice prin EVO, care va deveni punctul unic de acces la toate serviciile publice digitale.
În acest cadru, autoritățile s-au angajat să lanseze, până la finele acestui an, portalul integrat EVO. Acesta va reuni toate serviciile publice online pentru cetățeni, antreprenori și diaspora într-un singur loc. Este un instrument vital pentru eficientizarea relației stat-cetățeni, oferind un mijloc mai simplu și rapid de acces la informațiile și documentele necesare.
„Săptămâna trecută am anunțat un progres semnificativ în digitalizarea serviciilor publice pentru antreprenori – 70% dintre acestea sunt deja disponibile online. Astăzi, prin acest proiect, facem un pas decisiv către un stat mai modern și mai eficient, continuând procesul de transformare digitală. Platforma EVO va integra servicii care includ serviciile.gov.md, Cabinetul personal și aplicația EVO. Evo.gov.md va deveni portalul unic prin care cetățenii și antreprenorii vor putea accesa rapid informații și obține documentele necesare, eliminând birocrația și simplificând interacțiunea cu administrația publică”, a declarat viceprim-ministra Doina Nistor.
Prin intermediul Portalului guvernamental integrat EVO, utilizatorii vor beneficia de o experiență unificată de interacțiune cu statul:
- acces simplificat la resursele și sistemele informaționale de stat;
- servicii digitale esențiale, cum sunt identitatea digitală, plățile electronice, autentificarea și semnătura electronică, notificări oficiale;
- informații autentice despre servicii și documentate despre proprie persoană sau entitățile juridice.
„EVO este angajamentul nostru pentru un stat mai accesibil, mereu la îndemână. Recunoaștem faptul că, deși am înregistrat progrese substanțiale în digitalizare, cetățenii totuși întâmpină dificultăți la accesarea serviciilor publice, din cauza fragmentării acestora. Prin această decizie, corectăm și modernizăm accesul la servicii, transformând EVO intr-un punct unic veritabil de acces, fie din telefon, prin aplicația mobilă, sau pe web”, a spus Nicoleta Colomeeț, directoarea Agenției de Guvernare Electronică.
Aplicația principiului „ghișeului unic” va asigura faptul că prestatorii de servicii publice electronice se vor baza pe Portalul EVO ca platformă de bază în oferirea serviciilor digitale. Astfel, atât cetățenii cât și antreprenorii vor avea certitudinea unui cadru clar, uniform și prietenos pentru interacțiunile cu statul.
Implementarea Hotărârii de Guvern se va desfășura în etape, iar până la finalul anului 2025 va fi lansată prima versiune a portalului modernizat, care va include principalele pagini revitalizate:
- Pagină principală de acces
- Pagina îmbunătățită a serviciilor publice
- Pagină simplificată cu informații despre semnătura electronică
Dintre funcțiile portalului integrat, vor fi accesibile următoarele:
- Design unificat
- Acces la resurse și ghiduri de integrare pentru serviciile gestionate de AGE
- Informații pentru presa locală și internațională
Agenția de Guvernare Electronică (AGE) va continua să dezvolte și să completeze ecosistemul EVO folosind bugetul instituțional, având o investiție inițială de aproximativ 1,5 milioane lei dedicată dezvoltării infrastructurii și centralizării accesului la servicii electronice.
Inițiativa este parte din Strategia de transformare digitală a Republicii Moldova 2023–2027.









































































