Consumul de ciocolată are efecte benefice asupra creierului
1223
Un nou studiu arată efectele benefice ale consumului de ciocolată asupra creierului uman, demonstrând că acesta sporeşte funcţia cognitivă, indiferent de deprinderile de alimentaţie individuale, specialiştii precizând, de asemenea, că reduce riscul de colaps cognitiv, informează „The Telegraph”, citat de descopera.ro.
Cercetătorii au studiat, iniţial, factorii de risc în cazul bolilor cardiovasculare, prin monitorizarea dietei alimentare a rezidenţilor din Syracuse, New York. Totodată, participanţilor la acest studiu li s-au făcut teste ce evaluau funcţia cognitivă a creierului.
„Consumul frecvent de ciocolată a fost semnificativ asociat cu o performanţă cognitivă sporită, ilustrată de teste ce arată variaţiile memoriei şi sistematizării vizuale şi spaţiale, a memoriei de lucru, a percepţiei şi a examinării, a gândirii abstracte, precum şi de examinări ale deteriorării mentale. Cu excepţia memoriei de lucru, niciuna dintre aceste relaţii nu este atenuată cu un control statistic pentu factorii cardiovasculari, pentru dietă sau pentru modul de viaţă", au declarat specialiştii, conform studiului publicat în revista „Appetite”.
Pe de altă parte, specialiştii amintesc modurile în care a fost folosită ciocolata, în istorie (dar şi pe baze ştiinţifice), printre care se numără tratamentul pentru reducerea febrei şi pentru tulburări digestive în cazul copiilor, dar şi pentru intensificarea puterii fizice în cuceririle erotice. De asemenea, ciocolata era folosită pentru a îmbunătăţi somnul şi pentru curăţarea dinţilor sau în perioada în care alăptau pentru producţia de lapte matern.
Studiile ştiinţifice contemporane au descoperit că alimentul are un efect benefic asupra circurlaţiei şi inimii, reduce riscul de infarct şi colesterolul şi protejeză pielea împotriva deteriorărilor cauzate de arsurile solare. Un alt studiu a arătat cum ciocolata poate ajuta la scăderea în greutate. Un pătrăţel de ciocolată consumat cu 20 de minute înainte de masă activează hormonii din creier, reducând, în consecinţă, cantitatea de hrană care urma să fie consumată. Dacă se consumă un alt pătrăţel de ciocolată la finalul unei mese principale, se reduce şi numărul de gustări dintre mese, potrivit expertului în neurologie Will Clower.
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
10.08.2026
06:40
10.08.2026
01:10
10.08.2026
00:57
10.08.2026
00:08
09.08.2026
23:57
09.08.2026
23:52
09.08.2026
22:29
09.08.2026
21:41
09.08.2026
21:18
09.08.2026
20:34
09.08.2026
19:36
09.08.2026
19:06
09.08.2026
18:40
09.08.2026
17:31
09.08.2026
17:21
09.08.2026
16:50
09.08.2026
15:16
09.08.2026
15:02
09.08.2026
14:19
09.08.2026
14:11
09.08.2026
14:08
09.08.2026
13:47
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:44
09.08.2026
13:39
09.08.2026
13:22
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei















