Partidul „Șor”, cei mai „SCUMPI” alegători: Câți bani au cheltuit principalii actori politici pentru un VOT obținut pe 24 februarie


Rapoartele financiare ale concurenților electorali, depuse la Comisia Electorală Centrală (CEC), arată că Partidul „Șor” a cheltuit cei mai mulți bani în campanie pentru a obține un vot pe 24 februarie. Această formațiune este urmată de Partidul Democrat și Partidul Nostru.
Astfel, Partidul „Șor” a cheltuit în campania pentru parlamentarele din februarie curent 19,860 de milioane de lei, aproape 15 milioane dintre care pentru publicitate, 2,4 milioane - pentru întrunirile electorale, peste 1,24 de milioane pentru concerte etc.
În schimb, formațiunea a obținut, pe 24 februarie curent, 117 774 de voturi sau 8,32% și ajunge în Parlament, cel mai probabil cu șapte deputați. Un calcul simplu arată că fiecare vot a costat Partidul „Șor” 168,6 lei.
Pe locul doi în acest top se află democrații, care au cheltuit cea mai mare sumă de bani în campania electorală care tocmai s-a încheiat. Partidul Democrat a declarat cheltuieli de 30 295 772 de lei, aproape 27 milioane dintre care le-a dat pe publicitate.
Având în vedere cele 334 544 de voturi obținute pe 24 februarie sau 23,62%, un vot i-a costat pe democrați 90,5 lei.
Partidul Nostru a declarat cheltuieli de 3 205 584 de lei și a avut 41 746 de susținători, ceea ce înseamnă că un vot pentru această formațiune a costat 76,7 lei.
Partidul Comuniștilor a cheltuit în această campanie 1 095 129 de lei și a obținut 53 172 de voturi, deci 20,59 de lei per susținător.
Cele mai multe voturi la alegerile parlamentare le-a obținut Partidul Socialiștilor - 441 236. Raportate la cheltuielile de 5 471 523 de lei, rezultă că un vor socialist a costat 12,4 lei.
Mai puțin decât la toți concurenții enumerați a costat votul acordat Blocului „ACUM”, care a cheltuit 1 859 503 lei în campanie și a obținut 380 180 de voturi. Prin urmare, un vot pentru Blocul „ACUM” a costat entitatea politică doar 4,89 de lei.






































































