NOUĂ trucuri pentru a scădea consumul de carburant cu până la 30%! Le poţi aplica IMEDIAT, fără costuri suplimentare!
2241
Dacă vrei să reduci consumul de carburant al maşinii tale e suficient să urmezi aceste sfaturi!
Nu e neapărat nevoie să cumperi o maşină nouă pentru a-ţi reduce consumul de carburant în mod semnificativ. Trebuie doar să fii atent la anumite lucruri pe care le faci greşit şi să iei măsuri în consecinţă. Diferenţele pot fi foarte mari, chiar la aceeaşi maşină, în funcţie de modul în care se comportă şoferul, iar economiile pot depăşi 4500 - 9000 de lei anual, în funcţie de cât de mult mergi cu maşina, scrie promotor.ro.
Ca o idee de bază - automobilul tău consumă combustibil pentru a se se pune în mişcare. De ori de câte ori frânezi, tu iroseşti energia maşinii, ceea ce duce la risipă de carburant. Ideea de bază a unui condus economic este să fii nevoit să frânezi cât mai puţin, să pierzi cât mai puţin din energia maşinii. Asta nu înseamnă să dai peste lume pe stradă doar pentru a economisi carburant. Dar înseamnă să fii atent la următoarele lucruri:
1. Uşor cu pedala de acceleraţie
Prin „uşor” nu mă refer la a accelera ca şi când ai avea ouă sub pedala de acceleraţie, ci de a nu urca în viteză mai mult decât ai nevoie. În primul rând, trebuie să accelerezi susţinut, fără a pleca cu scrâşnet de roţi de la semafor, dar nici fără a te urni extrem de încet - nu vei economisi carburant dacă faci asta.
În al doilea rând, e bine să ştii că, dacă accelerezi de la 0 până la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decât dacă accelerezi doar până la 50 km/h! Cât de mult? Cu peste o treime mai mult, pentru o diferenţă insesizabilă de viteză! Deci, dacă viteza ta maximă în oraş va fi de 50 km/h, vei remarca o scădere sensibilă a consumului! La fel şi în afara oraşului - o reducere cu 10% a vitezei duce la o reducere sensibilă a consumului de carburant.
Şi de ce să accelerezi puternic, dacă oricum te vei opri la următorul semafor? Cu alte cuvinte, cu cât vei limita acceleraţia, cu atât consumul tău va fi mai mic. Şoferii din marile oraşe vestice merg în general cu 40-50 km/h, chiar şi dacă bulevardele sunt relativ libere. Noi suntem mai deştepţi şi ne înfigem cu 70-80 km/h până la următorul semafor. De ce?
2 Ţine motorul turat corect
Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci când dorim să avem rapoarte foarte bune consum/cost şi reparaţii/performanţe este utilizarea acestuia la limita minimă a regimului optim de turaţie. Ce înseamnă asta? Înseamnă să te obişnuieşti să schimbi treptele de viteză destul de repede în sus, fără a ţine motorul subturat (să înceapă să tremure), dar şi fără a-l tura excesiv.
Nu există o regulă general valabilă, pentru că zona „dulce” a fiecărui motor diferă de la o maşină la alta (în general oriunde între 1700 rpm şi un pic peste 2.500 rpm, în funcţie de o mulţime de factori - diesel / benzină / cilindree / motor aspirat sau cu turbină etc.). Trebuie să te înveţi să simţi această zonă, dar dacă vrei să vezi dacă mai poţi reduce consumul, poţi face următorul exerciţiu: încearcă să reduci conştient turaţia la care eşti obişnuit să schimbi, în trepte de câte 50 rpm şi vezi dacă mai ai loc de manevră - dacă motorul răspunde încă bine la turaţia la care este ţinut, atunci poţi păstra noul nivel mai coborât de turaţie. Dacă începe să dea semne că e subturat, revino pe palierul de turaţie de dinainte.
Majoritatea celor care consumă prea mult carburant îşi ţin motoarele prea turate, fără să fie conştienţi de asta. Bineînţeles, nu recomandăm rularea cu motorul subturat, să înceapă să tremure - vei da banii de carburant pe alte piese dacă faci des acest lucru.
3. Anticipează traficul
Acceleraţiile dese urmate de frânări determină creşterea consumului, nu doar pentru că motorul consumă mai mult carburant când accelerezi, dar mai ales pentru că, repet, toată energia acumulată se pierde prin frânarea ce are loc uneori la doar câteva secunde distanţă. Dacă vom reuşi să vedem dinainte ce se va întâmpla într-o anumită situaţie, de exemplu fiind atenţi la culoarea şi sincronizarea semafoarelor, nu vom mai accelera şi frâna atât de des şi vom păstra viteza de deplasare relativ constantă, deci motorul nu va fi nevoit să ardă carburant pentru a o transforma în forţă de acceleraţie.
Obişnuieşte-te să te uiţi departe în trafic. Ai plecat de la semafor, dar la 300 de metri în faţă ai un alt semafor care e pe roşu? Chiar are rost să ajungi la 60 de km/h pentru ca apoi să frânezi puternic, când poţi parcurge toată distanţa cu 40-50 km/h şi să încetineşti treptat, folosind frâna de motor? OK, poate ţi se va băga o altă maşină în faţă, dar atât timp cât nu te mişti totuşi ca un melc, vei avea mai multe beneficii decât neajunsuri. Dacă e trafic aglomerat, încearcă să faci un echilibru între viteza ta maximă şi nesimţiţii care vor să ţi se strecoare în faţă doar pentru a pune apoi frână cu putere. Şi, evident, nu fi tu nesimţitul ăla!
4. Păstrează distanţa
Deşi pare un sfat ciudat, păstrarea distanţei corecte faţă de maşina din faţă duce la scăderea consumului, în special în mediul urban. De ce? Pentru că, dacă laşi să treacă două-trei secunde între tine şi maşina din faţă, vei putea anticipa mult mai bine traficul (vezi pct. 3). Cu cât te vei înghesui mai tare în cel din faţă, cu atât mai des vei călca frâna şi vei pierde energia de mişcare deja acumulată. Pentru energia asta tu ai consumat deja carburant.
5. Foloseşte frâna de motor
Dacă anticipezi traficul şi păstrezi distanţa, vei folosi cu uşurinţă frâna de motor. Nu, atunci când te apropii de un semafor NU este bine să scoţi la punctul mort şi să calci frâna de serviciu. Dimpotrivă, frâna de motor ar trebui utilizată tot timpul, nu doar atunci când pe jos este zăpadă sau gheaţă, nu doar atunci când ne deplasăm în afara oraşului. Efectele utilizării frânei de motor nu se regăsesc doar la nivelul consumului de carburant, ci ele pot fi regăsite şi asupra eficienţei frânării şi a nivelului de uzură a plăcuţelor de frânare.
6. Mai uşor cu aerul condiţionat
Nu vrem să spunem să mergi fără aer condiţionat, asta ar fi o prostie, în special în toiul verii. Dar, atât timp cât nu e nevoie de el, e mai bine să foloseşti doar ventilaţia maşinii, pe cât posibil. Pentru a reuşi asta, dacă ai cum, parchează-ţi maşina la umbră, sau, dacă ai parcat-o în plin soare, încearcă mai întâi să faci să iasă aerul fierbinte mergând un pic cu toate geamurile deschise, şi abia apoi să dai drumul la aerul condiţionat.
Ţine minte că, în funcţie de motor, aerul condiţionat poate mări consumul cu 10-20%. Nu trebuie să-ţi sacrifici confortul, dar nici să-l laşi să meargă degeaba atunci când nu e neapărată nevoie de el. Apropo, mersul cu geamul deschis creşte consumul de carburant mai ales dacă ieşi din oraş, aşa că e mai bine să foloseşti aerul condiţionat, iar nu geamurile, pentru răcorirea maşinii. Dar cu moderaţie.
7. Uşurează-ţi maşina de lucrurile care nu sunt necesare
Surprinzător, mulţi şoferi cară după ei cel puţin 20-30 de kilograme care nu au ce căuta în maşină. Fă curat în portbagaj, dacă mergi prin oraş nu-ţi umple complet rezervorul ci lasă-l undeva la jumătate - o treime şi în general ai grijă să nu ai greutăţi suplimentare. Dacă ai un portbagaj de pavilion, dă-l jos atunci când nu îl foloseşti - îţi creşte foarte mult consumul maşinii!
Ca idee, fiecare 35 de kg suplimentari îţi vor creşte consumul maşinii cu circa 1-1.5%(rezultatele diferă în funcţie de o serie de alţi factori).
8. Atenţie la anvelope!
Anvelopele trebuie umflate la specificaţiile indicate de producătorul maşinii - dacă mergi cu anvelope cu presiune mai mică decât cea optimă, nu doar că vei creşte consumul de carburant, dar pui în pericol şi pasagerii maşinii. E adevărat că, dacă umfli mai puternic anvelopele, consumul de carburant scade, dar noi îţi recomandăm să respecţi exact indicaţiile producătorului maşinii, pentru a evita surprizele neplăcute.
Apoi, faptul de a merge cu anvelope de iarnă în toiul verii sau viceversa îţi va afecta negativ consumul maşinii. Foloseşte anvelope corespunzătoare fiecărui anotimp. În fine, dacă îţi permiţi, cumpără anvelope ecologice, care asigură o reducere a consumului de carburant.
Doar din atenţia la anvelope, consumul poate scădea cu până la 10%!
9. Evită dispozitivele-minune care îţi promit o scădere a consumului de carburant!
E adevărat că anumite resoftări (chip-tuning) pot asigura o creştere a performanţei şi o scădere a consumului de carburant, dar acestea modifică şi modul în care poluează maşina ta şi pot cauza alte probleme. Dimpotrivă, aproape toate dispozitivele care pretind că duc la economia de carburant nu reuşesc să ducă la diferenţe notabile în consum. Fereşte-te de escrocherii!
Normal, sunt mai multe lucruri pe care trebuie să le faci pentru a reduce consumul de carburant.Ce sfaturi aveţi şi voi, din proprie experienţă?
20.12.2025
08:36
244
Horoscopul zilei 20.12.2025
20.12.2025
06:48
383
Statele Unite lansează o ofensivă intensă împotriva Statului Islamic în Siria, după moartea a trei cetățeni americani
19.12.2025
23:26
507
Ucraina și SUA intensifică negocierile pentru pace, dar problemele teritoriale rămân nerezolvate
19.12.2025
20:34
776
Vremea se răcește brusc pe 20 decembrie 2025
19.12.2025
19:56
566
Ministerul Educației inovează educația timpurie cu noul Cadrul de Referință până în 2025 în Republica Moldova
19.12.2025
19:18
601
Pomul de Crăciun inaugurat la Președinție de Maia Sandu și copiii angajaților: programul vizitelor
19.12.2025
18:49
558
Investițiile impulsionează relansarea economică a Republicii Moldova în 2025
19.12.2025
18:42
629
Putin susține că Ucraina și aliații săi trebuie să ia inițiativa pentru pace; Avertizează asupra consecințelor dacă Rusia nu este respectată în negocieri.
19.12.2025
17:21
928
Tensiuni la Varșovia: Polonia își exprimă nemulțumirea față de Ucraina, Zelenski răspunde cu avertisment despre Rusia
19.12.2025
16:41
650
Ministerul Educației distribuie 23 de microbuze școlare pentru acces îmbunătățit la educație în diverse raioane
19.12.2025
16:34
543
Cod Galben de Ceață: 19.12.2025 - 20.12.2025
20.12.2025
08:36
230
Horoscopul zilei 20.12.2025
20.12.2025
06:48
372
Statele Unite lansează o ofensivă intensă împotriva Statului Islamic în Siria, după moartea a trei cetățeni americani
19.12.2025
23:26
501
Ucraina și SUA intensifică negocierile pentru pace, dar problemele teritoriale rămân nerezolvate
19.12.2025
20:34
771
Vremea se răcește brusc pe 20 decembrie 2025
19.12.2025
19:56
558
Ministerul Educației inovează educația timpurie cu noul Cadrul de Referință până în 2025 în Republica Moldova
19.12.2025
19:18
596
Pomul de Crăciun inaugurat la Președinție de Maia Sandu și copiii angajaților: programul vizitelor
19.12.2025
18:49
551
Investițiile impulsionează relansarea economică a Republicii Moldova în 2025
19.12.2025
18:42
623
Putin susține că Ucraina și aliații săi trebuie să ia inițiativa pentru pace; Avertizează asupra consecințelor dacă Rusia nu este respectată în negocieri.
19.12.2025
17:21
920
Tensiuni la Varșovia: Polonia își exprimă nemulțumirea față de Ucraina, Zelenski răspunde cu avertisment despre Rusia
19.12.2025
16:41
644
Ministerul Educației distribuie 23 de microbuze școlare pentru acces îmbunătățit la educație în diverse raioane
19.12.2025
16:34
538
Cod Galben de Ceață: 19.12.2025 - 20.12.2025
19.12.2025
16:25
602
Producția de lapte din Moldova în creștere semnificativă în prima jumătate a anului 2025
19.12.2025
16:04
755
Un petrolier al "flotei fantomă" ruse, lovit de drone ucrainene în Marea Mediterană, într-o operațiune specială uimitoare a SBU
19.12.2025
14:55
675
BERD investește 150 de milioane de euro în modernizarea drumurilor din Moldova, facilitând legătura cu Uniunea Europeană
19.12.2025
14:06
621
România devine primul membru asociat al Comitetului de Asistență pentru Dezvoltare al OCDE, marcând o evoluție semnificativă în oferirea de sprijin internațional
19.12.2025
13:58
654
Maia Sandu și Președinta BERD, Odile Renaud-Basso, discuții esențiale despre viitorul economic al Republicii Moldova și integrarea europeană
19.12.2025
13:55
640
Vești BUNE pentru șeferii din R. Moldova: Motorina coboară sub pragul de 19 lei/litru, iar benzina tot mai aproape de un nou MINIM în ultimii trei ani
19.12.2025
13:51
813
Putin anunță dorința de a încheia pașnic conflictul din Ucraina, dar acuză Kievul de lipsa deschiderii la dialog
19.12.2025
13:22
726
Kremlinul consideră decizia UE de a nu folosi activele ruseşti pentru Ucraina drept un triumf al rațiunii
19.12.2025
12:37
632
Macron pregătit să reia dialogul cu Putin: Nevoia unei discuții directe pentru soluționarea conflictului în Ucraina
19.12.2025
12:15
656
PERFORMANȚĂ // Vlad Musteață, distins cu titlul de Business CHAMPION la gala Business Review
19.12.2025
12:03
610
Educatori din grădinițe adoptă inovația digitală cu roboțeii KUBO pentru dezvoltarea abilităților copiilor
19.12.2025
11:42
651
Sentință de 4 ani pentru un bărbat implicat în finanțarea ilegală a Partidului Politic „Șansa” și confiscarea a peste 1,4 milioane de lei de către stat
19.12.2025
11:00
643
Escrocherie prin schema „ruda implicată în accident”: patru membri de grup criminal, condamnați la ani grei de închisoare în Ialoveni și Hîncești
19.12.2025
10:01
699
Lansarea oficială a Pieței Intrazilnice de energie electrică în Moldova: Un pas strategic spre o economie verde
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei
1 MDL
1 EUR
19.80
1 USD
16.89
1 RON
3.89
1 RUB
0.21
1 UAH
0.40


Inapoi














