NAVA ce putea SALVA pasagerii de pe Titanic. Căpitanului i s-a cerut însă să se retragă. Situaţia INCEDIBILĂ care este CONDAMNATĂ şi după mai bine de 100 de ani


În noaptea de 14 aprilie 1912, omenirea a fost martoră a uneia dintre cele mai dramatice scufundări ale secolului XX. Nava RMS Titanic s-a scufundat după ce s-a ciocnit de un aisberg din Atlantic.
Nava era menită să aducă faimă creatorilor săi, Joseph Bruce Ismay, din cadrul White Star Line, şi Lord William Pirrie, din cadrul Harland and Wolf. Începutul secolului XX a reprezentat o bătălie continuă între constructorii de nave ce încercau să realizeze nave cât mai mari şi mai luxoase. Era echivalentul cursei pentru cucerirea spaţiului din timpul Războiului Rece.
În afară de competiţia pentru lux şi grandoare, existau şi motive politice sau sociale ce impuneau construirea unor nave-gigant. Conform istoricului Messy Nessy Chic şi scriitorului John Maxtone-Graham, „doreau să furnizeze spaţiu pentru noul flux de imigranţi ce erau nerăbdători să descopere lumea nouă”.
Astfel, Titanicul a fost construit alături de alte două nave, RMS Olympic şi Gigantic, denumit mai târziu Britannic. În 1911, Olympic era o replică exactă a Titanicului, cele două nave fiind deseori confundate în imagini. Un exemplu cunoscut este cel al imaginii cu scara uriaşă de pe Titanic, ce de fapt nu a fost niciodată fotografiată, imaginile provenind de pe nava Olympic, scrie Vintage News.









































































