Ministrul Educației și Cercetării își propune modernizarea curriculumului la matematică pentru a îmbunătăți predarea și competențele elevilor


Rezultatele evaluării curriculumului la matematică au fost prezentate recent într-un atelier unde au participat experți în educație, profesori și reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării. Evaluarea a demarat în decembrie 2024 și a implicat șase profesori experimentați în predarea programelor naționale și internaționale de matematică. De asemenea, au participat reprezentanți ai Ministerului Educației și membri ai Grupului de experți naționali.
Ana Costas, conferențiară universitară la Universitatea Tehnică a Moldovei și coordonatoarea grupului de evaluatori, a sintetizat rezultatele, subliniind importanța coerenței pedagogice și a relevanței curriculumului în formarea competențelor necesare, precum și modul său de adaptare la realitățile din clasă.
„Am urmărit să înțelegem nu doar dacă obiectivele sunt bine formulate, ci și dacă ele conduc spre competențe reale, aplicabile. A fost important pentru noi să analizăm și dacă sarcinile propuse elevilor stimulează gândirea critică și creativitatea”, a explicat Ana Costas.
Analiza a fost construită pe o metodologie bine definită și a inclus o comparație cu programele de matematică din Estonia, Franța, Polonia și cu programul internațional Cambridge.
Participanții workshopului au relevat că una dintre provocările principale ale curriculumului actual este găsirea echilibrului între teorie și aplicabilitate, precum și între obiective și realitățile din clasă. Totodată, au recunoscut progresele în formularea competențelor și structurarea etapizată a conținuturilor.
Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, prezent la eveniment, a subliniat importanța evaluării: „Ne dorim un curriculum modern, clar și aplicabil, care să-i ajute pe elevi să înțeleagă sensul a ceea ce învață și să le ofere competențele de care au nevoie în viață. Această evaluare este un pas esențial în direcția corectă, bazat pe analize serioase și dialog între profesioniști”.
La încheierea evenimentului, echipa de evaluatori a formulat o serie de recomandări ce vor fi prezentate Ministerului Educației. Acestea vor ajuta la revizuirea documentelor curriculare, cu scopul de a îmbunătăți predarea matematicii, astfel încât să corespundă nevoilor elevilor.
Evaluarea curriculumului la matematică a beneficiat de sprijinul proiectului „Transformarea educației în Moldova prin Școlile Model”, implementat de PNUD Moldova, cu finanțare din partea Norvegiei.









































































