Mașinile pe hidrogen, o idee extrem de proastă. Ce rol joacă industria combustibililor fosili?
Un climatolog proeminent a publicat recent un articol în care a declarat că mașinile alimentate cu hidrogen sunt o idee proastă și o strategie groaznică de a rezolva criza climatică.
Anthony Patt este profesor în Zurich, Elveția în departamentul de știința sistemelor ecologice de la Institutul Federal Elvețian pentru Tehnologie (ETH Zurich). Scriind pe pagina oficială a institutului, Patt a argumentat că, de fapt, combustibilii fosili folosiți atât pentru căldură cât și pentru transportul terestru ar trebui înlocuiți cu electricitate regenerabilă. Astfel, profesorul a insistat că nu trebuie înlocuiți cu energie din hidrogen.
„Una dintre cele mai grave amenințări pentru toate acestea este deghizată în prietenul energiei curate: hidrogenul”, a scris Patt, citat de Futurism și Descoperă.
Obiecțiea lui Patt este că hidrogenul funcționează ca un transportator de energie, în loc de o sursă de energie, și poate fi create în trei moduri. Hidrogenul gri, care este cel mai comun tip produs, creează emisii de dioxid de carbon și metan, fapt ce este chiar opusul conceputului de a fi prietenos cu mediul. Hidrogenul albastru este produs din gaz natural, ceea ce este o altă soluție discutabilă pe termen lung. În plus, hidrogenul verde nu produce în mod direct emisii, dar este nevoie de electricitate pentru a-l produce, astfel că, în opinia lui Patt, de ce nu am folosi mai degrabă electricitatea regenerabilă?
Dacă hidrogenul nu este deloc prietenos cu mediul, atunci de unde atâta tevatură? Patt a scris că strategia de hidrogen a Uniunii Europene consideră hidrogenul drept un transportator de energie cheie pentru transportul terestru și căldură, iar pentru asta ar aloca miliarde de euro în finanțare publică, infrastructură și planuri. Acest nivel de entuziasm, a spus Patt, este cauzat chiar de industria combustibililor fosili.
Hidrogenul, ultima șansă de supraviețuire a industriei energiei fosile
„Lobbyiștii europeni pentru hidrogen cheltuiesc peste 50 de milioane de euro anual. Aceasta este ultima șansă de supraviețuire a industriei energiei fosile”, a scris Patt.
Există o dezbatere aprinsă între susținătorii hidrogenului și cei ai bateriilor. Deși bateriile câștigă teren momentan, problema este departe de a fi tranșată. Un aliat al lui Patt este chiar Elon Musk, directorul executiv al Tesla, care nu ratează niciodată o oportunitatea de a critica vehiculele pe hidrogen.
Salariile din Chișinău, mai mari decât în alte regiuni ale R. Moldova: Ce retribuții au primit în 2023 chișinăuenii
Un deputat de la Chișinău deconspiră „adepții fascismului putinist în R. Moldova” care „sunt ușor detectabili”: „Fac navetă în Rusia, concurând acolo pentru postura de trădător Nr.1, cu condiția că vor fi remunerați din gros de regimul de la Kremlin”
Trei case tradiționale țărănești din satele Butuceni și Morovaia, restaurate în cadrul unui proiect comun cu România, finanțat de UE