11:14:57 28.03.2024
Stiri

Două companii aeriene din R. Moldova sunt somate să RAMBURSEZE integral costul biletelor pentru cursele ANULATE. Smecheria pusă la cale: „Companiile anunță curse zilnice, vând biletele, iar apoi ANULEAZĂ zborurile... Banii nu mai sunt returnați”

Actualitate 12.08.2020 15:00 Vizualizări2277 Autor: Ziarul National
Două companii aeriene din R. Moldova sunt somate să RAMBURSEZE integral costul biletelor pentru cursele ANULATE. Smecheria pusă la cale: „Companiile anunță curse zilnice, vând biletele, iar apoi ANULEAZĂ zborurile... Banii nu mai sunt returnați” deschide.md


Companiile „Air Moldova” și „Fly One” sunt somate să respecte drepturile cetățenilor și să ramburseze integral costul biletelor pentru cursele anulate. În acest sens, fracțiunea parlamentară a Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) va iniția în numele cetățenilor o acțiune colectivă în instanța de judecată, pentru recuperarea banilor și obținerea despăgubirilor, în contextul în care companiile respective nu respectă drepturile cetățenilor și încalcă flagrant obligațiile legale.

Anunțul a fost făcut astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, de către deputata PAS, Galina Sajin, care a făcut apel către fracțiunile parlamentare să participe la consultări publice în Parlament, la care să fie invitați reprezentanți ai agențiilor de turism, ai companiilor aeriene și ai guvernului pentru a discuta aceste probleme.

„De la începutul pandemiei, oamenii ne semnalează că întâmpină mai multe probleme cu companiile „Air Moldova” și „Fly One”. Cetățenii care au cumpărat bilete la avion și ale căror zboruri au fost anulate din cauza restricțiilor de călătorie nu primesc banii înapoi, ceea ce este o ilegalitate. În repetate rânduri am cerut companiilor aeriene să-și respecte obligațiile legale și să ramburseze integral costul biletelor, de asemenea m-am adresat și Autorității Aeronautice Civile cu nenumărate demersuri. Comportamentul nu s-a schimbat, iar oamenii în continuare rămân fără bani recuperați”, a precizat parlamentara.

Galina Sajin a enumerat câteva dintre principalele probleme de care se ciocnesc clienții celor două companii autohtone.

„Companiile anunță curse zilnice, ceea ce este ireal în contextul pandemiei, vând biletele, iar pentru că nu sunt suficienți pasageri anulează zborurile. Companiile invocă „DUE COVID”, adică din cauza COVID -19. Astfel, oamenilor nu li se rambursează banii achitați pentru bilete anulate, ceea ce este ilegal. De multe ori aceștia nu primesc niciun răspuns la cererile de rambursare”, menționează deputata.

Companiile oferă vouchere de unică folosință, care nu sunt nici pe departe convenabile pentru cetățeni. Dacă voucherul are o valoare de 300 de euro, iar persoana cumpără un alt bilet de 100 de euro, atunci diferența de 200 de euro nu se rambursează, iar acești bani nu pot fi folosiți.

Persoanele care au avut de pătimit sunt îndemnate să se alăture acțiunii colective și să pe adresa de e-mail galina.sajin@parlament.md.

De menționat că legea stipulează foarte clar că, în cazul anulării zborurilor de către companiile aeriene, clienții au dreptul la rambursarea integrală a banilor. Respectiv, voucherele ar trebui să fie doar una dintre opțiuni, iar clienții să fie liberi să aleagă.


Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

18.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin și Rusia ca bo...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md