Stiri

Cu ce să consumi ROŞIILE ca să devină armă ANTICANCER

Știri 15.03.2015 17:56 Vizualizări1746
Cu ce să consumi ROŞIILE ca să devină armă ANTICANCER agro.afacereamea.ro

Combinaţiile de alimente sănătoase ar putea aduce organismului un aport energetic mult mai ridicat decât în cazul în care acestea ar fi consumate separat.

Cereale integrale, ceapă și usturoi

Fierul și zincul din cerealele integrale au biovalabilitate scăzută, adică sunt metabolizate mai rapid decât le poate absorbi organismul. „Cerealele integrale conțin substanțe naturale care se pot atașa de minerale, făcându-le mai greu de absorbit”, explică Cynthia Sass, autorul cărții „Slim Down Now: Shed Pounds and Inches with Real Food, Real Fast”. Însă un studiu din 2010 publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry a scos la iveală că dacă adăugăm usturoi și ceapă este crescută accesibiltatea fierului și zincului din cerealele integrale.

Roșii și ulei de măsline

Uleiul de măsline crește colesterolul bun și îl scade pe cel rău, prevenind blocarea arterelor. Însă când îl amestecați cu roșii aduce și alte benficii. Un studiu din 2000 publicat în Free Radical Biology and Medicine a arătat că uleiul de măsline crește activitatea licopenului din roșii.

Broccoli și roșii

Aceste două alimente combinate devin o adevărată armă împotriva cancerului. Potrivit unei cercetări publicate înCancer Research, în 2007, o dietă care conține 10% broccoli și 10% roșii duce la o scădere cu 52% a tumorilor canceroase. Doar roșiile scad tumorile cu 34% și doar broccoli cu 42%.

Ciocolată neagră și mere

Aceste două alimente delicioase consumate împreună îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară. Coaja merelor conține un flavonoid numit quercitină care acționează ca antiinflamator. Cacaoa este bogată în catehine, antioxidanți care previn rigidizarea arterelor. Când sunt combinate aceste substanțe, pot elimina cheagurile de sânge.

Somon și usturoi

Cele două alimente scad riscul bolilor cardiovasculare. Un studiu din 1997 publicat în American Journal of Nutrition a testat efectele acestei combinații pe bărbații cu colesterol crescut. Rezultatele au arătat că, după ce au consumat 900 mg de usturoi și 12 g de ulei de pește, colesterolul total a scăzut cu 12,2%, iar colesterolul LDL (rău) cu 9,5%.

Sursa: doctorulzilei.ro

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri