Stiri

Consumul de bere ar putea fi BINEFĂCĂTOR

Știri 05.02.2015 16:45 Vizualizări1299
Consumul de bere ar putea fi BINEFĂCĂTOR descopera.ro

Consumul de bere ar putea ajuta la protejarea creierului de un număr de boli degenerative, susțin oamenii de știință chinezi, citați de The Daily Telegraph.

Un studiu realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea Lanzhou a constatat că xanthohumol-ul, un tip de flavonoid (o clasă de metaboliți secundari ai plantelor, cu proprietăți antioxidante, n.red.) prezent în hamei ar putea contribui la protejarea creierului împotriva debutului unor boli precum Parkinson, Alzheimer și demența senilă.

Potrivit lui Jianguo Fang, liderul echipei de cercetători, xanthohumol-ul [Xn], cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante, ajută la protejarea creierului împotriva „stresului oxidativ”, un dezechilibru care apare atunci când organismul metabolizează oxigen și este considerat unul din factorii care contribuie la dezvoltarea unor afecțiuni neurodegenerative.

„În medicina tradițională chineză, hameiul a fost folosit de secole pentru a trata o varietate de boli”, a explicat Fang. „Prezența unei concentrații mari de xanthohumol în bere ar putea fi legată de observarea epidemiologică a efectului benefic al consumului regulat al acestei băuturi”, a adăugat el, scrie Agerpres.

În 2010, cercetătorii de la Centrul de Cercetare a Cancerului din Heidelberg au publicat o cercetare care constata că xanthohumol-ul blochează acțiunea unei proteine, denumită PSA, care stimulează dezvoltarea cancerului de prostată.

De asemenea, în septembrie 2014, oamenii de știință de la Universitatea de Stat din Oregon au descoperit că nivelurile foarte ridicate de xanthohumol îmbunătățeau funcțiile cognitive ale șoarecilor tineri. Cu toate acestea, au subliniat cercetătorii, un om ar trebui să bea „2 000 de litri de bere zilnic pentru a ajunge la nivelul de xanthohumol folosit în cercetare”.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri