Concurs pentru poziția de director general la ÎS „Moldelectrica”: cerințe și termene limită pentru aplicanți


Consiliul de administrație al Î.S. „Moldelectrica” lansează concursul pentru ocuparea funcției de Director general al Î.S. „Moldelectrica”.
Concursul se va desfășura conform Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea acestei funcții, aprobat prin Decizia nr. 14 a Consiliului de Administrație al ÎS „Moldelectrica” din 05 septembrie 2025.
CERINȚE PENTRU CANDIDAT:
Persoana interesată de funcția de Director general trebuie să îndeplinească mai multe cerințe:
- a) să fie cetățean al Republicii Moldova;
- b) să aibă cunoașterea avansată a limbii române (scris și vorbit);
- c) să vorbească engleza la nivel avansat (scris și vorbit);
- d) să aibă studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentul lor în domeniul economic, financiar, energetic, juridic sau tehnic cu profil electroenergetic;
- e) să dețină o experiență de muncă de cel puțin 10 ani în domeniile menționate la punctul d);
- f) să fi ocupat funcții de conducere cel puțin 4 ani;
- g) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
- h) să nu fi împlinit vârsta necesară acordării dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- i) să nu aibă antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- j) să nu fie interzis dreptul de a ocupa funcții de conducere, ca urmare a unei sentințe definitive și irevocabile;
- k) să nu fie condamnată pentru corupție, printr-o sentință definitivă;
- l) să nu cadă sub incompatibilitățile și restricțiile indicate la art. 16–21 din Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
- m) să nu fie destituită în ultimii 5 ani dintr-o funcție de conducere conform art. 200 alin. (1) din Codul civil al Republicii Moldova, cu excepția încetării contractului din motive neimputabile candidatului;
- n) să nu fie membru al Consiliului de administrație, Comitetului de Audit, Comisiei de cenzori ale Întreprinderii;
- o) să nu fie afectată de art. 24 alin. (3) lit. b) din Legea integrității nr. 82/2017.
ATRIBUȚIILE DIRECTORULUI GENERAL:
Directorul general va fi responsabil pentru activitatea executivă a Întreprinderii și va avea mai multe atribuții, cum ar fi:
- conducerea și asigurarea funcționării eficiente a Întreprinderii;
- reprezentarea intereselor Întreprinderii în interacțiunile cu terțe părți și autorizarea altor reprezentanți;
- implementarea deciziilor fondatorului și ale consiliului de administrație;
- asigurarea auditului situațiilor financiare anuale și încheierea contractelor de audit corespunzătoare;
- organizarea sistemului de control intern;
- furnizarea periodică de informații consiliului de administrație, inclusiv rapoartele privind neconformitățile și planurile de corectare;
- gestionarea aspectelor financiare și a resurselor umane ale Întreprinderii;
- solicitarea acordului consiliului pentru achiziții mari, conform cerințelor financiare specifice;
- publicarea planurilor și procedurilor de achiziție pentru asigurarea dezvoltării Întreprinderii.
DREPTURI ȘI OBLIGAȚII:
Drepturile și obligațiile Directorului general vor fi detaliate în Contractul individual de muncă ce va fi semnat cu Fondatorul, reprezentat de Ministerul Energiei.
TERMEN DE CONTRACTARE:
Candidatul selectat va încheia un Contract de muncă pentru o perioadă de până la 5 ani..
REMUNERARE:
Directorul general va fi remunerat conform regulamentelor în vigoare, ținând cont de prevederile relevante ale Hotărârii Guvernului nr. 743/2002. Salariul și condițiile de muncă vor fi negociate între Consiliul de administrație și candidatul selectat.
LISTA DOCUMENTELOR NECESARE:
Dosarul de participare trebuie să conțină, printre altele:
- scrisoare de motivare;
- formularele necesare pentru participare;
- viziunea personală asupra dezvoltării Întreprinderii, adresată dezvoltării pieței energiei electrice;
- curriculum vitae;
- copii ale actelor de identitate și diplomele de studii relevante;
- referințe profesionale;
- cazier judiciar sau declarația pe proprie răspundere privind absența antecedentelor penale;
- documente justificative pentru cunoștințe lingvistice și permisiunea de prelucrare a datelor;
- declarația de lipsă a conflictelor de interese.
Documentele pot fi depuse la sediul întreprinderii sau prin poștă la adresa specificată, ori în format electronic la adresa de e-mail menționată. Dosarele incomplete sau depuse după termenul limită nu vor fi luate în considerare.
TERMEN LIMITĂ:
Data limită pentru depunerea dosarelor este 24 septembrie 2025, ora 17:00 (ora locală).
PERSOANA DE CONTACT:
Natalia Șcurupii, Secretarul Consiliului de Administrație; tel.: +373 (22) 253-356; e-mail: concurs@tso.gov.md. Documentele pot fi depuse de luni până vineri, între orele 08:00 și 17:00, cu excepția sărbătorilor legale.












































































