23:33:12 13.07.2025
Stiri

Cine este puştiul de 17 ani care a „păcălit” Yahoo! cu 30 de milioane de dolari

IT 13.06.2013 12:09 Vizualizări1217
Cine este puştiul de 17 ani care a „păcălit” Yahoo! cu 30 de milioane de dolari
Nick D’Alosio, adolescentul britanic în vârstă de 17 ani, a făcut furori în urmă cu câteva săptămâni, când afacerea lui, Summly, a fost cumpărată de gigantul american Yahoo! cu suma fabuloasă de 30 de milioane de dolari. Tranzacţia care a implicat de fapt o aplicaţie pentru telefoanele mobile inteligente a ridicat însă cel puţin câteva semne de întrebare, după cum notează Business Insider.

Înainte să fie cumpărată şi retrasă din magazinele de aplicaţii de unde putea fi descărcată gratuit, aplicaţia Summly era, în linii mari, un agregator de ştiri pe care le rezuma aşa încât să poată fi citite mai uşor pe ecranele terminalelor mobile.

Admiraţia şi vâlva a avut la bază faptul că dezvoltatorul ei era un adolescent autoeducat în materie de creaţie de aplicaţii pentru smartphone-uri. Adolescent devenit astfel unul dintre cei mai tineri milionari din lumea tehnologiei.

Câteva săptămâni mai târziu, după ce s-au mai aşezat lucrurile, au început să apară şi întrebările. Înainte de toate, de ce a cumpărat Yahoo! o aplicaţie care nu avea prea mulţi utilizatori şi nici venituri? În fond, doar aproape un milion de oameni au apucat să o descarce gratuit din App Store de la lansarea din noiembrie încoace.

Apoi, de ce a presupus tranzacţia integrarea tânărului D’Aloisio în echipa companiei americane, în condiţiile în care este elev de liceu în Londra şi nu are în plan să se mute în California, unde este sediul central al Yahoo!, ducând astfel la ceea ce pare a fi un compromis, anume lucrul în birourile companiei din cartierul londonez Soho?

Şi, nu în ultimul rând, de ce a fost promovat faptul că adolescentul ar fi dezvoltat tehnologia din spatele aplicaţiei, când chiar pe site-ul Summly scrie că de acest aspect este responsabilă compania SRI International, pornind de la linii de cod scrise iniţial de tânărul britanic? Ba, mai mult, nici interfaţa în sine a aplicaţiei nu este rezultatul muncii lui D’Aloisio, ci a Somo, o agenţie de marketing pe mobil din Marea Britanie.

Răspunsul la toate aceste întrebări este mai puțin evident. Mai multe surse din piaţă susţin că tranzacţia s-a întâmplat mai degrabă în baza unor circumstanţe care au avut prea puţin de-a face cu aplicaţia propriu-zisă a Summly.

Concret, aplicaţia tânărului a fost doar o bucăţică a unei înţelegeri mai complexe dintre Yahoo! şi SRI International, spun sursele.

Evident, pentru Yahoo!, Summly este o mişcare mai mult decât necesară, în contextul migrării tot mai vizibile a conţinutului informaţional către ecranele telefoanelor mobile inteligente. Pe asta a mizat cel mai probabil şi Yahoo!, când a acceptat să plătească o asemenea sumă pentru o simplă aplicaţie.

Compania care pierde de ani buni teren în industrie are nevoie de o soluţie să se reinventeze, iar telefoanele mobile inteligente pe care să mute, într-un format uşor de citit, conţinutul pe care îl oferă pe computere este o posibilă direcţie.

În tot cazul, deși are o poziție asigurată în birourile londoneze ale Yahoo! vreme de încă un an şi jumătate, Nick D’Aloisio nu va fi cel care va coordona implementarea tehnologiei în produse ale gigantului american. De acest aspect este responsabil Adam Cahan, şeful diviziei de mobile a Yahoo!

Pentru tânărul de 17 ani, această experienţă este însă un prim pas într-o industrie condusă de tineri deveniţi milionari parcă peste noapte.

După Business Magazin
Autor:
Stiri relevante
Top stiri
13.07.2025 08:28 526 Horoscopul zilei 13.07.2025

Sondaj
Ce scenariu pare mai realist?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte