CEC își întărește echipa pentru a combate propaganda online în preajma alegerilor parlamentare


Comisia Electorală Centrală a inițiat demersuri către administratorii platformelor TikTok și Facebook, solicitând închiderea unor conturi care difuzau mesaje propagandistice, dezinformări și incitări la ură. Angela Caraman, președinta CEC, a afirmat că instituția monitorizează intens spațiul online, iar în contextul alegerilor parlamentare din toamnă, echipa de monitori va fi extinsă pentru a verifica, îndeosebi, finanțarea politică și reclamele sponsorizate.
„Vom continua să monitorizăm spațiul online, acum vom avea o echipă și mai mare de monitori care se vor concentra pe monitorizarea finanțării politice și a reclamelor”, a spus Angela Caraman la JurnalTV, citează IPN.
Caraman a explicat că, în cazurile în care regula finanțării prin persoane terțe este încălcată, deși nu este clar cine sunt autorii sau forma de sponsorizare, este necesară intervenția, pentru a aduce claritate. Chiar dacă manipularea și dezinformarea nu sunt responsabilități directe ale Comisiei, intervențiile au avut loc când a fost nevoie.
În altă ordine de idei, președinta CEC a comentat discuțiile privind măsurile sociale ale Guvernului în preajma campaniei electorale, subliniind nevoia unei delimitări clare între activitatea guvernamentală și mita electorală.
„Noi, având alegeri în fiecare an, asta ar însemna că nu ar trebui să fie majorări de salarii, alocații sau subvenții pentru că pot fi interpretate ca mită electorală. Ajungem la extreme. Trebuie să facem deosebire dintre o persoană care vine și propune bani ca să-ți exprimi votul într-un anumit fel și activitatea executivului”, a adăugat Caraman.
Alegerile parlamentare sunt programate pentru 28 septembrie, iar legislația prevede că perioada campaniei electorale să înceapă cu 30 de zile înainte de scrutin.









































































