Stiri

Ce se întâmplă dacă bei frecvent ceai de mușețel

Știri 30.08.2015 08:00 Vizualizări2089
Ce se întâmplă dacă bei frecvent ceai de mușețel libertatea.ro

Ceaiul de muşeţel, consumat pentru perioade îndelungate, a fost asociat cu un risc mai mic de cancer al tiroidei, potrivit cercetărilor greci.

Persoanele care beau mai mult ceai de muşeţel pentru o perioadă mai îndelungată prezentau un risc mai scăzut de a dezvolta tumori benigne sau maligne la nivelul tiroidei.

Deşi acest studiu nu demonstrează faptul că acest tip de ceai previne cancerul, rezultatele analizei se adaugă unui număr tot mai mare de cercetări ştiinţifice anterioare care au subliniat beneficiile medicale ale dietei mediteraneene, care include pe lângă carnea de peşte, legume proaspete şi grăsimi sănătoase, o mare cantitate de ceai, a precizat Athena Linos, cercetătoare la Institutul de medicină preventivă Prolepsis din Grecia, coautoare a studiului, scrie Libertatea.

După ce au eliminat alţi factori de risc precum vârsta, sexul şi indicele de masă corporală, oamenii de ştiinţă au descoperit că pe măsură ce consumul zilnic de ceai de tei creşte, riscul de a dezvolta orice tip de noduli tiroidieni a scăzut considerabil.

Persoanele care beau ceai de muşeţel de două până la şase ori pe săptămână prezentau un risc cu 70% mai mic de cancer tiroidian. După 30 de ani de consum regulat de ceai de muşeţel, acest risc scade cu aproximativ 80%.

Cercetătorii au analizat şi legătura dintre riscul de cancer tiroidian şi alte două tipuri de ceai, foarte populare în Grecia - ceaiul de salvie şi ceaiul dintr-un amestec de plante, cunoscut sub numele de „ceai de munte”. Ei au descoperit că şi aceste tipuri de ceaiuri contribuie la o scădere a riscului de cancer tiroidian, însă legătura statistică nu a fost la fel de consistentă ca în cazul ceaiului de muşeţel.

Autor: Ziarul National
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.05 1 USD 17.35 1 RON 3.83 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri