Ce se întâmplă când eliminăm zahărul din alimentaţia copiilor?
1275
gandul.info Copiii consumă o cantitate enormă de zahăr, adesea dublu sau triplu faţă de doza recomandată, iar aceste calorii sunt adesea învinovăţite pentru obezitate sau hiperactivitate.
Dar ce se întâmplă când înlăturăm acest ingredient?
Cercetătorii de la Universitatea din California şi Universitatea Touro au decis să afle acest lucru recrutând 44 de voluntari, cu vârsta între 9 şi 18 ani, şi punându-i să urmeze o dietă fără zahăr, analizând felul în care corpurile acestora s-au schimbat în urma dietei.
Toţi participanţii la studiu erau obezi şi aveau cel puţin o afecţiune metabolică, precum hipertensiune arterială sau semne ale unui ficat cu probleme.
Copiii au completat un formular şi au fost intervievaţi de un nutriţionist pentru a le crea o dietă personalizată. În noua dietă, oamenii de ştiinţă au inclus o cantitate similară de proteine, grăsimi şi carbohidraţi, dar au redus între 10% şi 28% din cantitatea de zahăr, înlocuind-o cu amidon.
Transformarea a fost vizibilă aproape instant.
Doctorul Robert Lustig de la Spitalul de Copii UCSF Benioff din San Francisco a declarat că starea de sănătate a copiilor s-a îmbunătăţit doar prin înlocuirea zahărului cu amidon, fără a schimba numărul de calorii sau de exerciţii fizice.
După doar zece zile, cercetătorii au observat o scădere în tensiunea arterială diastolică, trigliceride şi LDL sau „colesterolul rău”. Toleranţa la glucoză şi cantitatea de insulină care circulă în sânge s-au îmbunătăţit. Cu toate că aceştia mâncau în continuare aceeaşi cantitate de calorii, participanţii au slăbit în medie două kilograme în acea perioadă scurtă de timp.
Anumiţi copii au pierdut atât de multe kilograme încât cercetătorii au fost nevoiţi să mărească numărul de calorii din dieta acestora, scrie „Washington Post”.
Acest studiu, publicat luni în jurnalul „Obesity”, oferă detalii cu privire la modificările care apar în corp şi la ce rămâne la fel în cazul adoptării unei diete cu o cantitate mai mică de zahăr.
Una dintre întrebările cheie ale cercetătorilor a fost dacă eliminarea sau diminuarea cantităţii de zahăr din alimentaţia copiilor cu sindrom metabolic ar duce la tratarea disfuncţiei metabolice. Se pare că raspunsul este da, într-o anumită măsură.
Cu toate că studiul este preliminar din cauza dimensiunii reduse, acesta are implicaţii importante legat de felul în care percepem efectele negative ale zahărului. Cercetătorii concluzionează că, în loc să ne gândim la zahăr ca la caloriile care duc la creşterea în greutate, trebuie privit efectul negativ asupra întregului metabolism.
Sursa: gandul.info
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
10.08.2026
19:57
10.08.2026
19:48
10.08.2026
19:45
10.08.2026
19:36
10.08.2026
18:56
10.08.2026
18:32
10.08.2026
17:49
10.08.2026
17:16
10.08.2026
16:14
10.08.2026
15:44
10.08.2026
15:37
10.08.2026
15:09
10.08.2026
14:59
10.08.2026
14:56
10.08.2026
14:55
10.08.2026
14:53
10.08.2026
13:10
10.08.2026
13:06
10.08.2026
12:54
10.08.2026
12:44
10.08.2026
12:43
10.08.2026
11:49
10.08.2026
11:46
10.08.2026
11:44
10.08.2026
11:39
Säpo anunță dejucarea unei operațiuni ruse de spionaj, coordonate de SVR, care viza discreditarea Suediei, NATO și UE
Țările NATO de la granița cu Rusia își blindează infrastructura energetică de teama unui atac sub „steag fals”
Screening modern pentru cancerul de col uterin: Republica Moldova introduce testarea HPV și autoprelevarea în sistemul public de sănătate
Cutremur de 7,4 în Columbia, resimțit în marile orașe: răniți, clădiri prăbușite și pagube considerabile în vestul țării
















