Stiri

CE REDUCE riscul de cancer ovarian? Sunt principalele surse de flavonoide

Știri 31.10.2014 17:00 Vizualizări1775
CE REDUCE riscul de cancer ovarian? Sunt principalele surse de flavonoide descopera.ro

Consumul regulat de ceai negru şi suc de portocale poate reduce riscul de îmbolnăvire de cancer ovarian cu până la 31%, datorită conţinutului de flavonoide, compuşi chimici antioxidanţi, potrivit unui studiu desfăşurat pe durata a peste 30 de ani, informează dailymail.co.uk, citat de descopera.ro.

Cercetătorii de la University of East Anglia din Marea Britanie au studiat dietele a 171.940 de femei, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 de ani, pe o perioadă de peste 30 de ani şi au descoperit că cele al căror regim alimentar conţinea cantităţi mari de flavonoide, un tip de antioxidanţi găsit în ceai negru, vin roşu, mere şi citrice, au prezentat un risc mult mai scăzut de îmbolnăvire de cancer ovarian.

Pentru femeile care beau ceai negru în mod regulat, riscul a scăzut cu până la 31%, iar, pentru cele care consumă cantităţi mari de suc de citrice, în special de portocale, riscul a scăzut cu 21%, potrivit datelor studiului publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

„Principalele surse de flavonoide includ ceaiul negru şi citricele, care pot fi foarte uşor de inclus într-o dietă, lucru care ne sugerează că schimbări simple ale obiceiurilor alimentare pot avea un impact important în ce priveşte reducerea riscului de instalare a cancerului ovarian”, a declarat cercetătorul-şef Aedin Cassidy, profesor la Norwich Medical School.

Experţii cred că flavonoidele oferă protecţie îmbunătăţind circulaţia sangvină şi prevenind inflamaţiile. Totuşi, medicii avertizează femeile să nu se bazeze exclusiv pe o dietă bogată în antioxidanţi şi să efectueze controale medicale regulate, mai ales în situaţia în care în familie au existat cazuri de cancer ovarian sau mamar.

Autor: Virginia Nica
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 372 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri