05:03:11 25.04.2024
Stiri

Care sunt piesele care pică cel mai des la o MAȘINĂ ELECTRICĂ? N-are nicio legătură cu mașinile normale

Știri 24.02.2020 07:30 Vizualizări2155 Autor: Ziarul National
Care sunt piesele care pică cel mai des la o MAȘINĂ ELECTRICĂ? N-are nicio legătură cu mașinile normale


Cei care au în vedere cumpărarea unei mașini electrice sunt curioși să știe cum rezistă aceste mașini în timp și ce probleme pot apărea pe parcurs. Iată cum arată o Tesla Model X după 645.000 km și ce piese a schimbat de-a lungul vieții, în cei patru ani de când a fost cumpărată.

Un Tesla Model X din 2016 a fost recent cumpărat de pe platforma de anunțuri „Only Used Tesla”. Este vorba de un model 90D, despre care se crede că este Model X cu cel mai mare rulaj cunoscut – peste 645.000 de kilometri parcurși în mai puțin de patru ani. Este o mașină de companie, desigur, care a fost folosită pentru transport de persoane între orașele americane Los Angeles, San Diego, Palm Springs și Las Vegas.

Compania care operează numai mașini Tesla pentru aceste servicii, Tesloop, este renumită pentru rapoartele de service meticuloase pe care le păstrează în cazul mașinilor folosite. FGondatorul Tesloop, Haydn Sonnad, a fost de acord să vorbească cu Jalopnik despre ce înseamnă operarea unei mașini electrice pe distanțe mari.

Sonnad a pus la dispoziție întregul jurnal de service al mașinii, în care autorul de la Jalopnik a subliniat reperele care i s-au părut importante. Puse cap la cap, această Tesla Model X a adunat intervenții în service de circa 29.000 de euro, pe care autorul le-a clasificat pe categorii – electric, baterie, detalii de interior și exterior, scaune, sistemul de propulsie și tren de rulare. Ceea ce sare imediat în ochi este numărul mare de anvelope înlocuite. Pe de altă parte, plăcuțele de frână au fost schimbate prima oară la 267.000 km.

Tesla Model X după 645.000 km

Tesla Model X după 645.000 km

Tesla Model X după 645.000 km

Tesla Model X după 645.000 km: Probleme electrice

Din jurnalul de service se vede că la 72.384 de mile și la 115.362 de mile s-a înlocuit compresorul sistemului de climatizare. Aceasta este o problemă destul de comună la modelele Tesla. Compresorul electric este alimentat direct din bateria de înaltă tensiune a mașinii și are o durată de viață normală estimată între 100.00 și 150.000 de mile. În cazul mașinilor operate de Tesloop, acestea parcurg distanțe mari prin zone deșertice, astfel că sistemul de climatizare este în mod normal suprasolicitat.

Tesla Model X după 645.000 km

Alte probleme întâlnite au fost mai puțin importante, cum este cazul comutatoarele de deschidere a ușilor-fluture. Acestea au fost o problemă la mașinile Model X mai vechi. Designul acestora a fost schimbat la mașinile mai noi. De asemenea, ecranul unității multimedia poate dezvolta în timp o tentă galbenă la margini, sau chiar poate să nu mai afișeze nimic. Înlocuirea acestuia a costat destul de mult – circa 2.400 de dolari.

Baterie / probleme de încărcare

Bateria principală a mașinii a rezistat peste 300.000 de mile (500.000 km), iar ca simptome a fost remarcat faptul că autonomia afișată nu a mai putut fi atinsă. Practic, deși sistemul anunța că mai sunt 80-90 km de baterie, mașina nu mai putea fi mișcată. Trebuie menționat că garanția Tesla pentru baterie este de „8 ani sau 150.000 de mile”, deci o durată de viață dublă este o performanță notabilă.

Alte probleme au apărut la ușa portul de încărcare, care a fost înlocuită la 374.000 de mile. Aceasta pare să fie o problemă destul de frecventă la mașinile Tesla foarte rulate.

Finisaje interioare și exterioare

În această categorie am inclus diverse probleme mărunte, cum ar fi desprinderea capitonajului de pe ușa șoferului sau desprinderea diverselor ornamente din plastic. Se pare că acestea apar destul de frecvent la Model X, cu toate că Tesla pare să fi îmbunătățit semnificativ calitatea fabricației în ultimul an. În 90% din cazuri, aceste probleme sunt reparate gratuit de Tesla, pe curtoazie.

Tesla Model X după 645.000 km

De asemenea, o altă problemă cunoscută a lui Model X este la ușa compartimentului de mănuși. Mult mai deranjante sunt probleme apărute la scaune, în special la sistemul de rabatare al rândului doi. Jurnalul de reparații menționează, la 236.000 de mile, înlocuirea ambelor scaune de pe rândul din mijloc, o operație care a costat aproape 5.000 de dolari.

Motor și tren de rulare

În afară de discuri și plăcuțe de frână, schimbate prima oară la 166.000 de mile și apoi la 389.000 de mile, această Tesla Model X a mai avut nevoie de schimbarea axelor planetare de la puntea față, de asemenea, la 166.000 de mile. Tot atunci, s-au schimbat și rulmenți de la roata stânga-spate. Schimbarea axelor planetare a avut legătură cu apariția unor vibrații în timpul mersului. Aparent, este o problemă destul de comună la Tesla.

Tesla Model X după 645.000 km

O problemă mai importantă a fost schimbarea grupului motopropulsor, la 308.000 de mile. Problema se manifestă printr-un fluierat în timpul accelerațiilor și este binecunoscută. În mod normal, durata de viață a motoarelor electrice este de 200-250.000 de mile, deci 308.000 de mile este o valoarea acceptabilă. Din fericire, înlocuirea s-a făcut gratuit, de către Tesla.

Continuarea pe promotor.ro


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md