15:34:17 10.09.2025
Stiri

Borșul acru moldovenesc cucerește Europa: Povestea de succes a companiei Sadro-Ursu, lider în exporturi și inovație în UE

TOP 10.09.2025 12:45 Vizualizări384
Borșul acru moldovenesc cucerește Europa: Povestea de succes a companiei Sadro-Ursu, lider în exporturi și inovație în UE

Povestea Sadro-Ursu este una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri din Republica Moldova. Lansată în 1993, compania a evoluat într-un business modern și competitiv, exportând astăzi peste 80% din producția sa către Uniunea Europeană.

„În 1993 am deschis primul nostru magazin de cartier și la scurt timp am decis să trecem de la comerț la producție. Am achiziționat o afacere în România și astfel am devenit unicul producător de borș acru din acea regiune. Întreaga producție era realizată la Chișinău”, povestește Simion Ursu, administratorul companiei.

Dacă inițial Sadro-Ursu era cunoscută pentru tradiționalul borș acru, portofoliul său de produse este acum mult mai variat. Compania exportă borș acru, popcorn pentru microunde, chipsuri și ambalaje din carton, realizând un volum total al exporturilor de peste 46,7 milioane de lei în ultimul an.

„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre principale și este prezent pe multe piețe din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să indicam unde NU îl exportăm”, menționează Alina Munteanu, directoarea comercială a companiei.

Principalele piețe de export includ România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%).

Secretul Sadro-Ursu în Europa se bazează pe calitate, inovație și adaptare la standardele europene.

„Calitate și preț adecvat sunt cheile pentru extinderea internațională. Concurența europeană este sănătoasă, dar și foarte exigentă”, declară Simion Ursu. „Am lucrat intens la ambalaje și standarde pentru a ne alinia pieței europene. Acum suntem recunoscuți și avem un nume bun în UE”, adaugă Alina Munteanu.

În prezent, având o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați. Produsele sunt recunoscute pentru gust și calitate, iar brandul moldovenesc este tot mai apreciat de consumatori.

Piața Uniunii Europene este principalul partener comercial al Republicii Moldova. Trei din patru produse moldovenești ajung deja pe piața UE, acolo unde sunt evaluate pentru calitate și primesc un preț pe măsură. Spre deosebire de alte piețe, piața europeană oferă stabilitate și perspective pe termen lung, motivând antreprenorii moldoveni să investească în modernizare și competitivitate.

Dezvoltarea companiei Sadro-Ursu a fost sprijinită și de oportunitățile oferite de Guvernul Republicii Moldova și Uniunea Europeană prin granturi și credite avantajoase.

„Beneficiem de granturi și creditări mai ieftine, ceea ce ne permite să ne modernizăm constant și să creștem competitivitatea,” afirmă Alina Munteanu.

Povestea Sadro-Ursu inaugurează o serie de 10 istorii de succes ale exportatorilor moldoveni pe piața Uniunii Europene, lansată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării cu sprijinul Agenției Suedeze pentru Comerț.

„Această campanie demonstrează prin exemple concrete că exportul în Uniunea Europeană este în creștere, aducând beneficii semnificative pentru companii, comunități și economia națională. Într-un context în care două treimi dintre exporturile Moldovei sunt destinate deja pieței UE, dorim să consolidăm încrederea mediului de afaceri și să încurajăm cât mai mulți antreprenori să ia această direcție”, afirmă viceprim-ministra Doina Nistor, ministra Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Aceste 10 companii activează în diverse domenii – de la agricultură și vinificație, la industrii creative, turism sau producție alimentară – și arată că Moldova poate oferi produse de calitate unei piețe de peste 400 de milioane de consumatori.

Stiri relevante
Top stiri

Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare în R. Moldova, pentru cine ați vota?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte