Băutura „MAGICĂ” a dacilor, redescoperită de oamenii de ştiinţă! Ce proprietăţi MIRACULOASE are
1734
O băutură alcoolică realizată dintr-un amestec de miere fermentată şi apă, pe baza unor reţete vechi, ar putea constitui un remediu în lupta privind rezistenţa la antibiotice, conform unui grup de oameni de ştiinţă suedezi.
Împreună cu responsabili de la o fabrică de bere, cercetătorii suedezi au studiat îndelung albinele şi mierea produsă de acestea şi au lansat propria versiune de băutură mied, denumită „elixirul vânătorului de miere”, relatează Reuters.
Cercetătorul Tobias Olofsson de la universitatea Lund a declarat că miedul are efectele pozitive asupra sănătăţii organismului.
„Miedul este o băutură alcoolică făcută numai din miere şi apă şi era considerată băutura zeilor, iar cei care o consumau susţineau că devin nemuritori sau că au o stare de sănătate mai bună. Era consumată de vikingi şi de reprezentanţii altor culturi precum mayaşii, egiptenii şi era băută pentru că era considerată o băutură foarte benefică”, a declarat Olofsson.
Pentru români, rezultatele acestei cercetări sunt cu atât mai interesante cu cât miedul este recunoscut drept „băutura dacilor” şi leacul miraculos care îi ţinea sănătoşi şi puternici.
Priscus (diplomat roman) scria prin sec. V d.Hr: „De acolo am călătorit pe un drum neted, aşezat într-o câmpie a Banatului şi am trecut peste mai multe râuri navigabile, dintre cele mai mari, după Istru, era aşa numitul Drecon, apoi Tigas şi Tifisas. Pe acestea le-am trecut în bărcile de care se foloseau locuitorii de pe malurile râurilor, iar pe celelalte le-am trecut pe plute, pe care barbarii le poartă în căruţe, deoarece locurile sunt mlăştinoase. Prin sate ni se aducea de mâncare, şi anume în loc de grâu, mei, iar în loc de vin, mied, după cum îl numesc localnicii”.
Despre consumul de mied al moldovenilor din secolul XVII, aflăm de la cronicarul şi arhidiaconul sirian Paul de Alep (1627-1669): „…pentru noi domnul a pus să ni se dea, în zilele de miercuri şi vineri din post şi în timpul acestei prime săptămâni, bere şi mied, căci în toată această ţară nimeni nu bea apă goală, afară doar de câţiva.” Antonio Maria Gratiani nota, pe la 1564, despre moldoveni: „De vin nu duc lipsă, dar folosesc mult miedul, ca unii ce au miere multă”.
Sursa: mied.ro
05.09.2024
11:59
15.04.2024
19:28
20.04.2023
07:30
17.02.2023
14:32
18.01.2023
19:59
16.12.2022
14:28
22.11.2022
13:11
10.10.2022
07:30
04.05.2022
19:59
12.12.2021
09:47
25.01.2021
20:00
25.01.2021
19:01
11.08.2026
13:21
11.08.2026
12:58
11.08.2026
11:07
11.08.2026
10:52
11.08.2026
10:48
11.08.2026
10:42
11.08.2026
10:35
11.08.2026
10:33
11.08.2026
10:06
11.08.2026
10:02
11.08.2026
08:20
11.08.2026
06:33
11.08.2026
06:22
11.08.2026
06:00
11.08.2026
05:20
11.08.2026
02:39
11.08.2026
01:17
11.08.2026
01:07
11.08.2026
00:58
10.08.2026
23:45
10.08.2026
23:38
10.08.2026
23:02
10.08.2026
22:15
10.08.2026
21:50
10.08.2026
21:23
Dronă de tip Gheran-3 violează din nou spațiul aerian al Republicii Moldova, la câteva ore după explozia de la Crocmaz
Horoscopul zilei 11.08.2026
Rusia lansează val de rachete balistice asupra Ucrainei: cinci morți la Zaporojie și atacuri nocturne până la Kiev
Trump întoarce masa negocierilor: cere Iranului despăgubiri pentru victimele americane și blocarea Strâmtorii Ormuz
















