Avans important la linia de interconexiune Vulcănești–Chișinău: peste 22% din conductoare întinse și 93% din fundații finalizate


Ministrul Energiei, Dorin Junghietu, a efectuat o vizită de lucru la principalele obiective ale proiectului Liniei Electrice Aeriene (LEA) de 400 kV Vulcănești–Chișinău. El a vizitat stațiile electrice Vulcănești și Chișinău pentru a evalua progresul implementării acestui proiect.
Lucrările avansează rapid, fiind desfășurate simultan din ambele direcții ale traseului. Echipele au ajuns din sud la Stația Electrică Vulcănești, iar din centru, în raionul Ialoveni, aproape de Stația Electrică Chișinău. În acest moment, se desfășoară lucrările de întindere a cablajelor. Este o etapă tehnologică esențială în construcție.
Până acum, au fost finalizate peste 475 de fundații pentru piloni, depășind 93% din necesar. Aproximativ 395 de piloni au fost asamblați, iar peste 330 dintre aceștia sunt deja montați la locurile lor. De asemenea, s-au întins mai mult de 35 de kilometri de conductoare electrice, adică aproximativ 22% din lungimea totală de 157 km a liniei.
Vizita ministrului s-a încheiat la Stația Electrică Chișinău, unde instalarea echipamentelor de înaltă performanță este în desfășurare. Lucrările de construcție și de terasament sunt aproape finalizate, pregătind astfel obiectivul pentru integrarea noii linii în rețeaua națională.
Ministrul Energiei a subliniat importanța proiectului pentru securitatea energetică a țării. Acesta a menționat că „Linia Vulcănești–Chișinău va asigura o conexiune solidă și durabilă cu rețeaua europeană. Va spori independența energetică a Republicii Moldova și va reduce riscurile unor posibile întreruperi în alimentarea cu energie electrică.”
LEA Vulcănești–Chișinău, cu o lungime de 157 km, va include peste 500 de piloni și 1500 km de conductoare pentru cele trei faze, stabilind o legătură strategică între sudul și centrul țării. Proiectul traversează opt raioane și 35 de localități și face parte din Proiectul de Dezvoltare a Sistemului Electroenergetic, finanțat de Grupul Băncii Mondiale. Valoarea totală este de 61 milioane euro, dintre care circa 27 milioane euro sunt alocați pentru construcția liniei.






































































