09:09:23 29.03.2024
Stiri

Guvernul DESTRUCTUREAZĂ o schemă care genera acte de CORUPȚIE în domeniul transportului internațional de mărfuri. „Vom identifica toți factorii de corupție de la ANTA, astfel ca antreprenorii onești să se dezvolte”

Actualitate 15.09.2021 17:16 Vizualizări30974 Autor: Ziarul National
Guvernul DESTRUCTUREAZĂ o schemă care genera acte de CORUPȚIE în domeniul transportului internațional de mărfuri. „Vom identifica toți factorii de corupție de la ANTA, astfel ca antreprenorii onești să se dezvolte”


Guvernul a modificat astăzi, la solicitarea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), Regulamentul privind eliberarea și utilizarea autorizațiilor de transporturi rutiere. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, susține că prin această modificare a fost destructurată o schemă care genera acte de corupție și trafic de influență la eliberarea autorizațiilor anuale și unice pentru transportatorii implicați în traficul internațional.

Mai mult, schema respectivă determina antreprenorii onești să treacă Prutul ca să-și înregistreze unitățile de transport.

„Agenția Națională Transport Auto (ANTA) eliberează autorizațiile anuale și unice de transport internațional de mărfuri. Actualmente avem o cotă de 1 576 de autorizații anuale. Totodată, anul acesta au fost deja eliberate peste 135 de mii de autorizații unice. Flota reala reală este de 4 652 de unități de transport, însă avem 1 576 de autorizații anuale. Reiese că avem o singură autorizație la trei unități de transport. Această limitare a autorizaților a creat acte de corupție, trafic de influență. Unele companii beneficiază de mai multe autorizații, altele de mai puține. Acest regulament vine să combată anume acest trafic de influență și monopolul creat pe parcursul anilor”, a explicat Spînu, în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit ministrului, noul regulament introduce noțiunea reală de parc antrenat în transportul internațional. „Așa-numiții șmecheri introduceau în acest parc alte tipuri de unități de transport: betoniere, mașini de colectat gunoi, pentru că să obțină mai multe autorizații. Noi excludem unitățile de transport care nu pot fi implicate în transportul internațional de mărfuri. A doua schemă folosită pe larg ține de luarea unor mașini în arendă. Un anumit număr de unități de transport, 40, 50, 100 erau luate în arendă de un agent economic pe termen scurt. Obținea autorizațiile, după care aceleași mașini erau luate în arendă de un alt agent economic. De acum încolo, agenții economici vor trebui să facă dovadă că unitățile de transport le aparțin sau sunt cumpărate în leasing. Vom opri acest circuit fraudulos al acelorași unități de transport.

Un alt aspect ține de autorizațiile unice. Astfel, aveam situații când unele companii luau un număr mare de autorizații unice, iar companii mai mici, care lucrau legal, luau un număr mai mic și le utilizau repede. Ulterior, firmele mai mici mergeau la aceste companii mai mari, dădeau mijloacele de transport în arendă și pentru o anumită plată suplimentară puteau să transporte mai departe mărfuri peste hotare. La acest capitol noi punem o limită. Nicio companie nu va putea lua mai mult de zece autorizații unice. După ce aceste autorizații vor fi folosite, agenții economici pot să aplice pentru a obține alte zece autorizații unice. Prin aceste modificări vrem să distrugem monopolul și schemele din acest domeniu. Vom face ordine la ANTA și vom identifica toți factorii de corupție, astfel ca antreprenorii onești, integri să poată să se dezvolte aici și să nu fie nevoiți să treacă Prutul ca să-și înregistreze unitățile de transport”, a conchis Spînu.


Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

18.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin și Rusia ca bo...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md