Stiri

Studiul care dă PESTE CAP tot ce credeai despre sucurile FRESH

Știri 12.10.2014 17:23 Vizualizări2025
Studiul care dă PESTE CAP tot ce credeai despre sucurile FRESH

Sucurile de fructe consumate zilnic la micul dejun pot contribui la instalarea hipertensiunii arteriale, crescând astfel riscul de infarct şi angină pectorală, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii australieni.

Persoanele care consumă în mod regulat sucuri de fructe proaspete, de exemplu de portocale, au un nivel al tensiunii arteriale mult mai mare decât cele care consumă ocazional astfel de băuturi, spun cercetătorii de la Swinburne University of Technology din Hawthorn, Australia.

Hipertensiunea arterială poate creşte riscul de instalare a unor tulburări cardiace, precum angina pectorală, şi de producere a unui infarct.

Autorul principal al acestui studiu, profesorul Matthew Pase, spune că această descoperire este importantă pentru că există „o percepţie generală potrivit căreia sucul de fructe proaspete este sănătos".

„Deşi conţin vitamine esenţiale, au un nivel ridicat de zaharuri şi o cantitate neglijabilă de fibre", a spus acesta.

Din acest motiv, consumul frecvent de sucuri de fructe proaspete poate contribui la creşterea nivelului de zahăr din alimentaţie - provenind din celelalte alimente şi băuturi consumate în timpul zilei.

Cercetătorul spune că un pahar de 250 de mililitri cu suc de fructe poate conţine 115 calorii, echivalentul a şapte linguriţe de zahăr. Prin comparaţie, o cutie cu cola conţine 139 de calorii.

Nu în ultimul rând, sucul de fructe proaspete consumat regulat poate afecta smalţul dinţilor în cazul copiilor mici, specialiştii recomandând părinţilor să înlocuiască aceste băuturi cu apă şi lapte.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă un consum de zahăr zilnic de maximum şase linguriţe.

Autor: Galina Munteanu
Stiri relevante
Top stiri
Horoscopul zilei 12.08.2026 12.08.2026 13:25 430 Horoscopul zilei 12.08.2026

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
VIDEO // Irina Gutnic publică imagini de pe camerele de supraveghere cu Ion Ceban - „PERICOL public”: „M-a mințit pe mine, așa minte întreaga societate”
27.05.2026 11:27 ZiarulNational VIDEO // Irina Gutnic publică imagini...

Mihai Gribincea // Moscova rescrie istoria: Declarația Mariei Zaharova despre conflictul din Transnistria – propagandă sau realitate?
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

Nicolae Negru // Anul politic 2024, în câteva linii
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
CapricornCapricorn
VărsătorVărsător
PeștiPești
BerbecBerbec
TaurTaur
GemeniGemeni
RacRac
LeuLeu
FecioarăFecioară
BalanțăBalanță
ScorpionScorpion
SăgetătorSăgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 20.03 1 USD 17.36 1 RON 3.82 1 RUB 0.21 1 UAH 0.39
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc un referendum privind unirea Republicii Moldova cu România, cum ați vota?
Prietenii noștri