STUDIU // Ce nu știai până acum: Nucile şi ULTIMA descoperire
2719
sursa: google.ro
Consumate după fiecare masă, aceste fructe împiedică îngroşarea arterelor şi previn bolile de inimă.
Opt nuci pe zi vă ţin arterele flexibile, inima sănătoasă şi previn apariţia atacului vascular cerebral, arată un studiu realizat de cercetătorii americani de la Barcelona ’s Hospital Clinico, apărut în publicaţia „American College of Cardiology”.
Specialiştii citaţi de BBC News va sfătuiesc să consumaţi nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urmă le au asupra organismului.
Nucile, mai sănătoase decât uleiul de măsline
Cercetarea a constat în monitorizarea a 24 de adulţi, jumătate dintre ei cu un nivel normal al colesterolului, iar cealaltă jumătate cu un nivel ridicat. Participanţii la studiu au primit două porţii de salam bogat în grăsimi şi brânză, pe care le-au consumat la un interval de o săptămâna.
La una dintre porţii, cercetătorii au adăugat cinci linguriţe de ulei de măsline, iar la cealaltă, miezul a opt nuci.
Testele au arătat că atât uleiul de măsline, cât şi nucile au ajutat la reducerea inflamațiilor din artere care apar brusc după o masă bogată în grăsimi saturate şi care, în timp, favorizează întărirea arterelor şi creşte riscul unor boli de inimă şi al atacului vascular cerebral.
Cu toate acestea, spre deosebire de uleiul de măsline, nucile au mai ajutat şi la menţinerea elasticităţii şi flexibilităţii arterelor, indiferent de nivelul colesterolului.
Tratează tulburările de ritm cardiac
Cercetătorii au mai observat că acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac. Ei i-au avertizat pe participanţii la studiu că pot mânca absolut tot ceea ce doresc, cu condiţia să consume şi nuci.
„Acest lucru demonstrează că grăsimile protectoare din nuci înlătura efectele grăsimilor saturate din dietă, pe când o grăsime neutră, precum uleiul de măsline, nu are un rol atât de important”, afirmă Robert Vogel, profesor la University of Maryland, Baltimore.
Pentru că sunt elastice, arterele se pot întinde atunci când fluxul sanguin se îmbunătăţeşte. Consumul de grăsimi întrerupe producerea de oxid nitric de către „căptuşeală” arterelor, necesar pentru menţinerea flexibilă a vaselor de sânge. Nucile mai conţin antioxidanţi şi arginină, un aminoacid folosit de organism pentru a produce oxidul nitric.
Combinaţi nucile cu legume şi pâine
Nucile şi alunele pot înlocui majoritatea nutrienţilor animali în cazul persoanelor vegetariene. Printre nutrienţi se numără cele mai multe vitamine B, fosfor, fier, cupru, potasiu şi proteine.
Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci şi alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, în combinaţie cu pâine, cereale şi leguminoase (mai ales soia şi linte) se poate obţine gama întreagă şi echilibrată de aminoacizi esenţiali.
Miezul de nucă e bogat în cupru şi zinc, elemente care păstrează sănătatea cardiovasculară
Datorită conţinutului său de minerale, vitamine şi grăsimi vegetale miezul de nucă previne colesterolul şi protejează inima.
Miezul de nuca e bogat în cupru şi zinc, elemente care păstrează sănătatea cardiovasculară, ajută copiii care sunt în creştere şi măresc imunitatea organismului.
De asemenea, nucile sunt indicate persoanelor de vârsta a treia, celor în convalescenţă după boli cronice grave, în special după tuberculoze sau viroze.
Consumate după fiecare masă, aceste fructe împiedică îngroşarea arterelor şi previn bolile de inima.
Nu se recomandă ca nucile să fie consumate în doze prea mari deoarece va puteţi trezi cu spasme stomacale sau dureri de cap. 4-7 nuci sunt mai mult decât suficiente.
Nucile sunt recomandate persoanelor care suferă de artroze, reumatism, anemii, tuberculoză, sifilis, scrofuloză, metrită, enurezis sau afecţiuni ale pielii.
Miezul de nuca are efect laxativ mai ales atunci când este prăjit uşor. În medie, valoarea energetică a 100 de grame de miez de nuca este de 700 kcalorii.
De asemenea, uleiul de nucă, folosit în tratamente externe, ajută la regenerarea şi creşterea firului de păr.
Sursa: eva.ro
11.10.2019
13:40
3458
VIDEO // Ex-premierul Filip CONTRAATACĂ, după ce a fost acuzat de Igor Munteanu că ar fi protejat o companie specializată în exportul de nuci: „Compania care deține 47% din exporturi nici nu a fost pomenită. Poate primește deja BANI...”
18.09.2018
13:19
2922
Ce beneficii au pentru sănătate NUCILE?
16.11.2017
18:40
2653
Legătura neștiută dintre cancer și nuci, s-a descoperit recent! Ce se întâmplă dacă ai mâncat acest aliment
30.12.2016
08:31
2714
Studiu // Nucile, armă eficientă contra cancerului şi bolilor de inimă
15.11.2015
17:00
3227
Gustările cu nuci şi seminţe, de după-amiază, combat obezitatea
08.10.2015
08:52
8038
ULUITOR // Ce se întâmplă dacă mănânci miere cu nuci în fiecare zi. Efectul este imediat
10.06.2015
08:00
2640
Nucile şi seminţele, MÂNCATE după-amiază, combat OBEZITATEA
11.02.2015
11:52
3458
Fructul care SCADE glicemia și are grijă de INTESTINE
14.11.2014
11:20
2990
ALIMENTE-CAPCANĂ pe care trebuie să le evitaţi dacă vreţi să SLĂBIŢI
08.10.2014
10:20
2457
NUCILE, câte boli TRATEAZĂ
12.10.2013
12:21
8654
Grindina a „bătut” nucile
13.06.2026
13:24
852
Răsturnare de situație! Adevăratul motiv al războiului dintre Nicușor Dan și Ilie Bolojan nu ar avea legătură cu alegerile: Planul secret pentru UNIREA României cu Republica Moldova
13.06.2026
08:30
448
Horoscopul zilei 13.06.2026
12.06.2026
21:54
794
Maia Sandu discută cu António Costa despre deschiderea capitolelor de aderare și Summitul UE–Moldova din 22 iunie
12.06.2026
20:51
717
Vreme mai stabilă și cer senin în Republica Moldova, sâmbătă, 13.06.2026
741
Chișinăul găzduiește reuniunea Comitetului de Monitorizare Interreg NEXT și lansează discuțiile pentru viitorul Program Bazinul Mării Negre 2028–2034
1128
Peste 790 de primării intră în amalgamare voluntară pentru servicii mai bune și investiții mai mari în sate
12.06.2026
13:34
935
Maia Sandu, la 85 de ani de la deportările staliniste: memoria victimelor și datoria de a apăra viitorul democratic
12.06.2026
11:32
917
Alertă meteo cod galben, 12.06.2026, ora 9–21
12.06.2026
10:29
963
Bărbat din Stăuceni, condamnat la 1 an de închisoare pentru că a lovit o polițistă aflată în misiune
12.06.2026
08:28
964
Horoscopul zilei 12.06.2026
12.06.2026
00:04
1444
Moldova își consolidează parteneriatul economic cu statele Benelux și atrage noi investiții la forumul de la Maastricht
11.06.2026
20:52
1485
Vreme mai rece și ploi în toată țara – vineri, 12 iunie 2026
11.06.2026
17:47
1538
Chișinăul pornește negocierile cu Bucureștiul pentru podul de la Ungheni și noi conexiuni rutiere spre rețeaua europeană
11.06.2026
17:47
1462
20 de școli-model din Republica Moldova, modernizate cu 50 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții
11.06.2026
17:44
1419
Guvernul investește 50 de milioane de euro pentru modernizarea a 20 de școli-model din Republica Moldova
11.06.2026
17:43
1390
Guvernul modernizează regulile de utilizare a drumurilor publice și aliniază infrastructura rutieră la normele europene
11.06.2026
17:21
1224
Guvernul majorează rezervele de gaze și impune stocuri obligatorii și pentru regiunea transnistreană
11.06.2026
17:04
988
Experiența Strasbourg, model pentru modernizarea transportului public din Republica Moldova
11.06.2026
16:50
971
Experiența Strasbourgului în transport urban modern, analizată de delegația MIDR în cadrul vizitei de lucru în Franța
11.06.2026
16:48
999
Avertizare meteo cod portocaliu: 11.06.2026, ora 15:30 - 12.06.2026, ora 21
11.06.2026
15:22
907
Poliția își evaluează instituția cu experți germani pentru a accelera modernizarea și alinierea la standardele europene
11.06.2026
14:48
939
Republica Moldova, nou membru WorldSkills Europe: pas decisiv pentru modernizarea învățământului profesional-tehnic și racordarea la standardele europene
11.06.2026
13:27
956
Stația Electrică Vulcănești, gata de energizare: etapă decisivă pentru Linia Independenței Energetice Vulcănești–Chișinău
11.06.2026
12:10
968
Bărbat recidivist, condamnat la 6 luni de închisoare pentru sustragerea unui document oficial din Direcția pentru Protecția Drepturilor Copilului Chișinău
11.06.2026
10:37
1081
Femeie din Cahul, condamnată la 20 de ani de închisoare pentru uciderea amantei concubinului și a fratelui acestuia
TEST
Ce se întâmplă de fapt când bateria telefonului tău se descarcă complet
Ce şcoală trebuie să faci dacă nu te cheamă Bill Gates sau Steve Jobs şi vrei să reuşeşti în IT
Uite cum afli numărul de telefon al unei persoane care te sună cu număr ASCUNS
1 MDL
1 EUR
20.09
1 USD
17.42
1 RON
3.83
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39


Inapoi














